Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ سفید با اشاره این که دولت آمریکا می داند روند دیپلماتیک با ایران می تواند زمان‌بر باشد و در حال حاضر انتظار مذاکرات مستقیمی میان ایران و آمریکا نمی رود، گفت که با این وجود، این کشور آماده ی مذاکرات مستقیم با ایران است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جن ساکی معاون مطبوعاتی و سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری شب گذشته‌اش در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با توجه به برگزاری نشست امروز وین پیرامون احیای توافق هسته ای، به رسیدن به توافقی بر سر مسئله هسته ای ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران امیدوار است یا نه، گفت: او می‌داند که دیپلماسی می تواند زمان بر باشد و گاهی سرعتی را که همه ترجیح می دهند ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم یقینا مانند او از بودن در دولت اوباما تجربه ی زمانی را که صرف شد تا روندی دیپلماتیک کارساز باشد، داریم. نمی توانم مدت زمانی را که طول خواهد کشید،  پیش‌بینی کنم. شما درست می گویید که در واقع اتفاقی که در چند روز آتی رخ می دهد، در اصل بر مذاکرات غیر مستقیم از طریق اروپایی ها متمرکز است. این هنوز هم از نظر ما گامی رو به جلو در راستای دیپلماسی است و هدف اول ما است. 

ساکی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا هنوز بر موضع قبلی اش مبنی بر این است که آمریکا هیچ تحریمی را تا زمانی که ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای بازنگردد،  لغو نمی کند، توضیح داد: موضع رئیس جمهور در قبال رویکرد او یا رویکرد ما نسبت به مذاکرات تغییر نکرده است. ما مسلما انتظار داریم که مسائل اولیه ای که در چند روز آتی درباره شان مذاکره خواهد شد، اقداماتی هسته‌ای باشند که ایران باید برای بازگشت به پایبندی به برجام(توافق هسته ای) انجام دهد،  همچنین اقدامات لغو تحریم هایی که آمریکا باید برای بازگشت پایبندی به توافق انجام دهد. 
او در آخر گفت: اما ما هنوز در ابتدای مذاکرات هستیم، در حال حاضر انتظار نداریم که مذاکرات مستقیمی  میان آمریکا و ایران از طریق این روند انجام شود، اگرچه یقینا آماده ی (تحقق) این چشم انداز هستیم. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنگوی کاخ سفید جن ساکی توافق هسته ای پایبندی به توافق هسته ای برجام تحریم های آمریکا مذاكرات وين جو بایدن کاخ سفید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در میانه ادعای فزاینده غربی‌ها مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی تاکید کرد که تهران به دنبال انجام چنین کاری نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمالوندی امروز سه‌شنبه در گفتگو با ریانووستی گفت: ایران و روسیه همکاری‌های گسترده‌ای دارند اما برخی از کشورهای غربی و همچنین اسرائیل علاقه مند به روابط نزدیک تهران و مسکو نیستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به طور کلی مخالف صنعت هسته ای ایران است.

وی در ادامه درحالیکه غربی‌ها مدعی تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است، ابراز داشت: ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است؛ کشور ما به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست

کمالوندی همچنین بیان کرد: اسرائیل به دنبال تخریب روابط ایران با دیگر کشورها است؛ این هدف اصلی آنها است.

رافائل گروسی وارد تهران شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل