Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سند راهبردی ایران و چین نیاز کشورمان به FATF را کمتر می کند گفت: در سند و خارج از سند پیش‌ بینی شده است یک بانک ایرانی و چینی تاسیس شود که این بانک فقط تجارت ایران و چین را مدیریت خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فوآد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه با اشاره به سند راهبردی ایران و چین گفت: پس از طرح این سند در فضای سیاسی افرد دیگری که دغدغه دارند تلاش می کنند از این قرارداد برای تبیین و تائید حرف های سابق خودشان استفاده کنند و در این نمونه شاهد هستیم برخی قصد دارند موضوع FATF را به قرارداد 25 ساله ایران و چین پیوند بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این موضوع در همه مسائل وجود دارد و صرفا برای یک طیف خاص هم نیست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: ارتباط تفاهمنامه و قرارداد با FATF به آن اندازه‌ای که برخی آن را بزرگ می کنند و گره می ‌زنند نیست.

وی با بیان اینکه سند راهبردی ایران و چین نیاز کشورمان به FATF را کمتر می کند، بیان کرد: در سند و خارج از سند پیش‌ بینی شده است یک بانک ایرانی و چینی تاسیس شود که این بانک فقط تجارت ایران و چین را مدیریت خواهد کرد. این بانک فقط از ارزهای دو کشور استفاده می‌کند و با دلار نیز کاری ندارد.

این استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه تفاهمنامه ایران و چین نیازهای مالی و بانکی کشور را برطرف خواهد کرد، گفت: شبکه بانکی موجود در جهان تحت نفوذ آمریکا است و طبیعتاً این تفاهم نامه محدودیت های بانکی و نظام مالی بین‌الملل را برای ایران کاهش خواهد داد.

ایزدی همچنین تفاهم‌نامه میان کشورمان با چین را برای این کشور شرق آسیایی نیز مفید دانست و عنوان کرد: کشور چین مدتی است که ارز یوان دیجیتال را طراحی و راه اندازی کرده است که این ارز دیگر ذیل بانک های جهانی تعریف نمی‌شود. ایران می‌تواند در گسترده شدن استفاده از یوان دیجیتال به چین کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق وست هم با خولن لوپتگی

چکش ها جانشین مویس را پیدا کردند

طرفداری | خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیایی آماده هدایت وست هم از فصل آینده است.

به گزارش فابریتزیو رومانو، وست هم با خولن لوپتگی به توافق رسید و این مربی 57 ساله جانشین دیوید مویس خواهد شد. پس از حل و فصل آخرین جزئیات، لوپتگی قراردادش را امضا می کند و از فصل آینده روی نیمکت چکش‌ها خواهد نشست. لوپتگی که به تیم های میلان و بایرن مونیخ نیز لینک شده بود، در باشگاه هایی مثل پورتو، وولورهمپتون، سویا و رئال مادرید سابقه کار دارد و تاکنون در حرفه مربیگری خود برنده 3 جام شده است (2 جام با تیم های ملی زیر 19 و زیر 21 سال اسپانیا و 1 جام با سویا در لیگ اروپا).

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • توافق وست هم با خولن لوپتگی
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  •  کاهش استرس یا تلقین؟
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد