Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های مختلف رژیم صهیونیستی از قبیل هاآرتض، تایمز اسرائیل، یدیعوت آحارانوت با اشاره به تحویل هواپیمای جدید جاسوسی به ارتش این رژیم ادعاهایی را درباره قابلیت های آن منتشر کرده اند. 

برای مثال تایمز اسرائیل در این رابطه می نویسد: «عامیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، خبر داد که ارتش به نوع جدیدی از هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال نورکین مدعی شده است که هواپیمای «اورون» ( Oron) توان برتر اسرائیل در آسمان خاورمیانه برای تجسس را تضمین می‌کند.

بر اساس ادعای این رسانه ها، هواپیمای اورون می تواند اطلاعات مربوط به یمن، ایران و عراق را جمع آوری کند.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در بیانیه‌ای گفته است که با بهره‌‎گیری از توانایی‌های این هواپیما شاخه‌های مختلف ارتش قادر به حفظ برتری اطلاعاتی در برابر چالش‌های کنونی منطقه خواهند بود.

نشریه اسرائیل هیوم نیز در این رابطه می‌نویسد: تحویل نخستین نوع از این هواپیما به یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی در صحرای نقب در جنوب اسرائیل، با اوج‌گیری تلاش‌های اطلاعاتی در رویارویی با ایران در منطقه همزمان شده است.

سایت اسرائیلی وای نت نیز نوشته است که توان این نوع هواپیما «هیولامانند» خواهد بود زیرا به طور هم‌زمان می‌تواند اهداف متعدد را تعقیب کند.

به نوشت وای نت، «اورون» می‎‌تواند سوریه، لبنان و نوارغزه را رصد کند؛ شلیک احتمالی راکت و موشک از سوی دشمنان را تعقیب کرده و همزمان اطلاعات مورد نیاز از اهداف راهبردی در دوردست را ثبت کند.

هواپیمای «اورون» از نوع جی-۵۵۰ آمریکایی است که ارتش اسرائیل سامانه‌های مورد نیاز راداری و سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته خود را در آن مستقر کرده است. 

بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی در رصد اطلاعاتی، کشورهای هم‌مرز با خود را «دایره اول»، کشورهای دور از مرز در منطقه را «دایره دوم» و ایران را «دایره سوم» و تهدید اصلی می‌داند.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در آیین رونمایی از «اورون» گفت که در میان کشورهای «دایره دوم»، یمن از ظرفیت مبدل شدن به تهدیدی مستقیم علیه اسرائیل برخوردار است. اشاره ژنرال نورکین ظاهرا به توان موشکی نیروهای انصارالله در یمن است.

کد خبر 5182359 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی هواپیمای جاسوسی جاسوسی ایالات متحده امریکا عراق ایران کمیسیون ویژه برجام برجام فلسطین عربستان سعودی روسیه رژیم صهیونیستی افغانستان اردن ترکیه ویروس کرونا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کد خبر 6092640

دیگر خبرها

  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان