Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:27:28 GMT

هشدار جدی کرونایی به مردم شازند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۳۷۹۲

هشدار جدی کرونایی به مردم شازند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر مرتضی واعظ رئیس شبکه بهداشت و درمان شازند گفت: از رهگیری و شناسایی ۵ بیمار در روز به بیماریابی روزانه ۸۵ مورد رسیده ایم که برای شهرستانی با وسعت، حجم و جمعیت شازند بسیار خطرناک و یک هشدار جدی است.

واعظ افزود: تعداد مبتلایان در شهرستان شازند به دلیل مهمان پذیر بودن به خصوص از استان‌های جنوبی کشور، روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از ۴ هزارو۹۰۰ تست سریع و ۲ هزارو ۵۰۰ تست pcr انجام شده که از این تعداد تنها در دو هفته‌ی اخیر ۱۸۰ مورد مثبت از طربق تست pcr شناسایی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شازند از مردم خواست شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا شهرستان شازند در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بعد از تعطیلات نوروزی ۵ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و شهرستان با رنگ آبی در این استان وجود ندارد.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان، زرندیه و ساوه در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های آشتیان، تفرش، خنداب، شازند، فراهان، کمیجان و محلات هم در ضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه ۹۸ اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در ایران کرونای انگلیسی کرونای استان مرکزی استان مرکزی نارنجی قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده سامانه غالباً پایدار تا امروز دوشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه آسمانی صاف تا نیمه ابری و برخی نقاط مه یا مه آلودگی مورد انتظار است، افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه به تدریج از امروز با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بارش باران در برخی نقاط شدید رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از برپایی چادرهای مسافرتی و یا استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: تمهیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف نیز اندیشیده شود.

کد خبر 6098084

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار نارنجی هواشناسی/ بارندگی در تهران و ١٢ استان
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • صدور هشدار نارنجی در سطح استان کرمانشاه