Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره دولت آینده این کشور گفت که اظهارنظر درباره جزئیات دولت آینده زود است و تاکنون نیز درباره ترکیب و چگونگی آن سخنی گفته نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهار داشت که تا کنون درباره‌ ترکیب و یا چگونگی دولت آینده بحثی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که سخن گفتن درباره جزئیات دولت پس از صلح در افغانستان هنوز زود است.

عبدالله در کمیته دادخواهی زنان افغانستان با تاکید بر حضور زنان در نشست استانبول گفت که علاوه بر اعضای اصلی، نمایندگانی از زنان و جامعه‌ مدنی نیز حضور خواهند داشت.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره طرح‌های پیشنهادی برای صلح این کشور نیز گفت که کار درباره یکی شدن دیدگاهها ادامه دارد و کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ نیز در مورد چند اصل بنیادی برای نشست استانبول کار می‌کند تا مشارکت عادلانه و معنادار همه طرف‌ها حفظ شود.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که نشست ترکیه در 16 آپریل برگزار می‌شود و برای 10 روز نیز ادامه خواهد داشت اما «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که هنوز چیزی نهایی نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، در آستانه نشست ترکیه حدود 30 طرح صلح به شورای عالی مصالحه افغانستان ارائه شده است.

برخی کارشناسان می‌گویند که اختلافات داخلی و عدم انسجام و دیدگاههای بسیار، نشان از اختلافات سیاسی عمیق در موضوع صلح افغانستان دارد و نشست‌های صلح آینده برای این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اعلام زمان برگزاری نشست ترکیه؛ دولت افغانستان در آشفتگی به سر می‌برد

ربانی: نشست دوحه ابزار تبلیغاتی آمریکا بود/ نشست ترکیه فرصتی برای افغانستان است

نشست ترکیه برای صلح افغانستان و طرح‌هایی که رنگ اختلاف دارد

«سید اسحاق گیلانی» رهبر «نهضت همبستگی ملی» افغانستان درباره طرح‌های گوناگون اظهارداشت: اصلأ کار خوبی نیست و ذهن همه را مغشوش می‌کند. بهترین طرح، طرحی است که حکومت موقت و آتش‌بس باشد.

«شکوفه نورزی» نمایندۀ مردم هلمند در پارلمان افغانستان نیز گفته که وجود طرح‌های گوناگون نشان می‌دهد که ما تاکنون بین خودمان توافقی نکردیم؛ پس چگونه با طالبان کنار بیاییم؟

با این حال، دولت و شورای مصالحه افغانستان نیز تاکید کرده‌اند که از همه پیشنهادها یک طرح واحدی ایجاد می‌کند و به نمایندگی از اکثریت در نشست استانبول مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه طالبان اخبار افغانستان ترکیه طالبان اخبار افغانستان شورای عالی مصالحه افغانستان نشست ترکیه دولت آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، این چندمین سر وزیر امورخارجه آمریکا به اسرائیل از زمان جنگ این رژیم علیه مردم غزه است.

بلینکن امروز نیز با عبدالله دوم شاه اردن در کاخ الحسینیه دیدار کرد.

عبدالله دوم در این دیدار خواستار اقدام فوری برای توقف فاجعه بشری در نوار غزه و حفظ جان غیر نظامیان بی دفاع شد.

براساس این بیانیه، بلینکن و ملک عبدالله درباره روند تشکیل کشور مستقل فلسطین و ارائه تضمین های امنیتی به رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین آمده است طرفین تلاش ها برای تسریع ارسال زمینی کمک های بشردوستانه برای اهالی غزه از اردن را مورد بحث قرار دادند.

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم