Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران با اشاره به آغاز ثبت نام از طلاب در سال تحصیلی جدید گفت: طلاب مدرسه علمیه در کنار تحصیل علم و دانش، در فعالیت های جهادی و طرح کمک های مومنانه بسیار فعال وارد شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شیوع ویروس کرونا زندگی فردی و اجتماعی خانواده های زیادی را این روزها تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی برخی مشاغل، تحمیل هزینه های تامین اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی و ماسک بر سبد خانوارها، اعمال محدودیت های تعاملی باعث شده است تا معیشت خانواده های کم بضاعت و اقشار آسیب پذیر جامعه بیش از گذشته تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار گیرد. 

 

در این میان گروه های جهادی، خیران، فعالان مسجدی و فرهنگی جامعه، بچه های بسیج، روحانیون و طلاب همه و همه دست به دست هم برای کمک به خانواده های کم بضاعت وارد میدان شده اند. تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز شرایطی فراهم کرده است تا گروه های جهادی بیش از گذشته پای کار بیایند و برای خدمت به هموطنان مان همدل و همراه شوند. 

 

طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران نیز یکی از مجموعه هایی است که طلاب آن در کنار تحصیل علم و دانش، در شرایط سخت کرونا، پای در میدان جهاد گذاشته و در بخش های مختلف به هموطنان مان خدمت رسانی می کنند. با توجه به اهمیت موضوع خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با حجت الاسلام والمسلمین «رضا سیفی» معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

 

مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران چه تعداد طلبه دارد؟ در سال تحصیلی جدید پذیرش طلبه خواهید داشت؟

در حال حاضر 55 طلبه در مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران تحت اشراف آیت الله سیفی آملی در پایه های یک تا شش تحصیل می کنند. برنامه هایی برای جذب و پذیرش طلبه در سال تحصیلی  1400 تا 1401 داریم و از پایه یک تا ۶ پذیرش طلبه خواهیم داشت.

 

شرایط پذیرش طلبه در سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) چیست؟ ثبت نام از طلبه ها چگونه انجام می شود؟

مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران از طلاب مستعد و واجد شرایط سراسر کشور جهت تحصیل در پایه های یک تا شش در سال تحصیلی 1400 تا 1401 پذیرش و ثبت نام به عمل می آورد. علاقه مندان برای ثبت نام در حوزه علمیه حضرت حجت (عج) می توانند در ساعات اداری از ساعت هشت صبح تا 12 و بعد از ظهرها 16 تا 18 و 30 دقیقه به حوزه علمیه حضرت حجت (عج) تهران تحت اشراف آیت الله سیفی آملی مراجعه کنند. طلاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره های 09185287630 آقای کریمی و 09016300319 آقای رجبی تماس بگیرند.

 

شیوع کووید ۱۹ چه تاثیری در برگزاری کلاس های مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران داشته است؟

با توجه به شرایط کرونا در برهه ای کلاس های مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران به صورت مجازی برگزار می شد و در روزهایی که شرایط بهتر بود، برخی کلاس ها به صورت حضوری برگزار شد. در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا کلاس های مدرسه علمیه به صورت مجازی برگزار می شود که این روند تا بهبود شرایط کرونا ادامه خواهد داشت.

 

نحوه حضور و فعالیت طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران در فعالیت های جهادی و کمک های مومنانه چگونه است؟

طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران در کنار تحصیل علم در فعالیت های جهادی نیز حضور داشتند و در شرایط شیوع کرونا در کنار مردم حضور داشتند و به خدمت رسانی به هموطنان مان می پرداختند. جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه در چهار مرحله، توزیع 300 سبد ارزاق بین طلبه ها و خانواده های کم بضاعت از جمله فعالیت های جهادی طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران است.

تهیه و توزیع مواد گندزدا، ضد عفونی معابر، تغسیل و تدفین بیماران کرونایی، تولید و توزیع ماسک، حضور در بخش کرونای بیمارستان ها جهت فعالیت های جهادی با کمک بسیج طلاب و روحانیون از دیگر فعالیت های طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران در شرایط کرونا بوده است.

 

چه برنامه هایی در راستای شعار سال دارید؟

با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نامگذاری کرده اند، طبق روال هر سال و متناسب با شعار سال برنامه هایی در مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران تدوین و اجرایی می شود از اینرو در جلسه شورای مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) تهران درباره برنامه های مرتبط با شعار سال تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت جهادی ویروس کرونا خانواده های کم بضاعت فعالیت های جهادی سال تحصیلی پذیرش طلبه ثبت نام کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم