Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: ثبت نام ۱۵۴ داوطلب عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری استان در روز اول (دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰) نهایی شد و ثبت نام ۴۵ داوطلب نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد.

او افزود: از مجموع ۱۵۴ ثبت نام نهایی، ۹۶ درصد (۱۴۸ نفر) مرد و ۴ درصد (۶ نفر) زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر و دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به تعداد اعضای شورا‌های اسلامی روستایی استان ادامه داد: ۳۹۹ شورای روستا و ۱۵ تیره عشایری در استان وجود دارد و داوطلبان برای کسب هزار و ۲۸۹ کرسی در ۲۶ بخش استان و ۴۵ کرسی تیره‌های عشایری رقابت می‌کنند.

دهقانی عنوان کرد: ثبت نام از تیره‌های عشایری در استان انجام می‌گیرد سپس پرونده‌ها برای سیر فرایند‌های بعدی و برگزاری انتخابات در ییلاق به استان مربوط فرستاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید

ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستایی و عشایری آغاز شد هزار و ۶۶ نفر برای عضویت در شورا‌های شهر استان بوشهر داوطلب شدند

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به مجموع آمار ثبت نام کنندگان در ۱۰ شهرستان استان در روز اول نیز بیان کرد: در شهرستان بوشهر ۲۵ داوطلب (بخش مرکزی: ۱۵ نفر و بخش چغادک ۱۰نفر)، در شهرستان دشتستان ۳۳ نفر (بخش مرکزی ۱۱ نفر، بخش شبانکاره ۶ نفر، بخش سعدآباد ۳ نفر، بخش ارم ۸ نفر و بخش بوشکان ۵ نفر)، شهرستان گناوه ۸ نفر (بخش مرکزی ۸ نفر)، شهرستان کنگان ۱۰ نفر (بخش مرکزی ۴ نفر و بخش سیراف ۶ نفر)، در شهرستان دیلم ۵ نفر (بخش مرکزی ۲ نفر و بخش امام حسن ۳ نفر)، شهرستان جم ۱۹ نفر (بخش مرکزی ۱۲ نفر و بخش ریز ۷ نفر)؛ شهرستان عسلویه ۶ نفر (بخش چاه مبارک ۶ نفر)، شهرستان دیر ۳ نفر (بخش بردخون ۳ نفر)، شهرستان دشتی ۲۰ نفر (بخش مرکزی ۷ نفر، بخش شنبه و طسوج ۶ نفر و بخش کاکی ۷ نفر) و شهرستان تنگستان ۲۲ نفر (بخش دلوار ۲۲ نفر) ثبت‌نام کرده‌اند.

دهقانی عنوان کرد: ثبت نام از داوطلبان شورا‌های روستایی و عشایری تا ۲۲ فروردین ادامه دارد و از همه واجدان شرایط و به ویژه کارشناسان، نخبگان و متخصصان در زمینه‌های مختلف برای ثبت نام در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و تیره‌های عشایری دعوت می‌شود.

او توصیه کرد که داوطلبان، ثبت نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنند تا در صورت ناقص بودن پرونده، فرصت جبران تکمیل مدارک را داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: افرادی که قصد داوطلب شدن دارند، قبل از ثبت نام، گواهی نداشتن سوء پیشینه را بگیرند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر انتخابات شورای روستا عشایر دبیر ستاد انتخابات استان تیره های عشایری استان بوشهر بخش مرکزی نفر و بخش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها