Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های بانک دی در بازار پول کشور، بر لزوم حرکت نظام بانکی در مسیر رفع موانع تولید در سال جاری تأکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، سیدشمس‌الدین حسینی در گردهمایی مدیران عامل و مدیران شرکت‌های گروه مالی دی ضمن تشریح شاخص‌های اقتصادی کشور از سال 1391 تاکنون گفت: شرایط سخت اقتصادی کشور در سایه تحریم‌های ناجوانمردانه غرب در سالیان اخیر سبب کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره ایرانیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درایت و آینده‌نگری مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها بر محوریت اقتصاد مقاومتی و مزین کردن سال 1400 با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تدبیری است تا مردم و مسئولان با توجه بیشتر به رونق تولید، اشتغال، درآمد و مصرف؛ عرصه کار و تلاش را به‌گونه‌ای رقم بزنند که تأثیر تحریم‌ها و فشارهای خارجی بر پیکره اقتصاد خنثی شود.
وی اصلاح نظام تأمین مالی را یکی از محورهای مورد توجه مجلس شورای اسلامی در سال جاری عنوان کرد و گفت: تأمین مالی، یک فعالیت ترکیبی است که بسیاری از کشورها، تشکیل گروه‌های مالی متشکل از بانک، بیمه، تأمین سرمایه و... را به عنوان بهترین راهکار تأمین مالی معرفی کرده‌اند که در این راستا تشکیل گروه مالی دی نیز گامی اساسی در مسیر تأمین مالی بخش تولید و رفع موانع پیش روی آن است.
حسینی تصریح کرد: در سالیان گذشته نظام بانکی از شرکت‌داری منع شده بودند که با تفسیر اشتباه، حتی از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی جلوگیری شد که معتقدیم یکی از دلایل کاهش رشد اقتصادی همین کاهش سرمایه‌گذاری بانک‌هاست اما در قانون بودجه 1400، برخی از موانع موجود در مسیر تولید برای ورود مؤثر بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تولیدی حذف شده است که این مسأله فرصت مغتنمی برای گروه مالی دی است تا با ورود هوشمندانه به این حوزه، در مسیر تحقق شعار سال گام بردارد.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های بانک دی در یک سال گذشته، کاهش بیش از 50 درصدی زیان انباشته و بهبود نسبت‌های مالی بانک را نشان از گام برداشتن در مسیری درست برای رسیدن به موفقیت دانست.
وی در پایان با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی خالصانه و صادقانه به قشر معظم خانواده‌های شاهد و ایثارگر گفت: حجم وسیعی از جامعه هدف بانک دی را خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند که امیدوارم کارکنان و مدیران بانک دی قدردان نعمت خدمت به قشر معظم ایثارگری و خانواده معزز شهدا باشند.
در پایان این مراسم، سیدشمس‌الدین حسینی و محمد باقری، مشاور رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، از سوی هیئت‌مدیره گروه مالی دی و به نمایندگی مجموعه شرکت‌ها با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزشمند و تلاش مجدانه برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در جهت اصلاح ساختار مالی، تشکیلاتی و تحقق افزایش سرمایه بانک دی تقدیر کردند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه مالی دی تأمین مالی بانک دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه