Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@23:44:28 GMT

سوغاتی ۱۳ بدر برای بردخونی‌ها/ ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۴۵۱۹

سوغاتی ۱۳ بدر برای بردخونی‌ها/ ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، احمد آخوندی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران از ابتلای ۱۶ نفر از خانواده‌های بردخونی به کرونا در دورهمی ۱۳ بدر خبر داد و اظهار داشت: بی‌توجهی به توصیه‌های و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورهمی‌های خانوادگی در شهرستان دیّر را به کانون اصلی موارد ابتلا به کرونا تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: متأسفانه دورهمی‌های خانوادگی در روز ۱۳ بدر در بردخون باعث ابتلاء ۱۶ نفر از افرادی شد که در این روز در کنار هم بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سپری کرده بودند.

آخوندی افزود: در روزهایی که کادر بهداشت و درمان سخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونا هستند، وظیفه شرعی و قانونی شهروندان ایجاب می‌کند نسبت به مسؤولیت اجتماعی خود توجه داشته و با پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری به حفظ سلامت خود و دیگران و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنند.

ساده‌انگاری برخی شهروندان نسبت به خطر کرونا
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با تأکید بر بالا بودن ریسک ابتلا به کرونا در خانواده‌ها گفت: برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در خانه‌ها و مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها به گمان اینکه جمع خانوادگی است لذا خطر ابتلا در آن بسیار پایین است فرض صحیح و علمی نبوده و آمارها نشان می‌دهد کانون اصلی و بیشترین موارد ابتلا در شهرستان دیّر در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده است.

آخوندی افزود: ساده‌انگاری، بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان عامل اصلی تشدید کرونا است.

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در شهرها محدود است و مراکز درمانی توانایی پذیرش حجم بالا بیماران را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان بهداشت دورهمی دورهمی های خانوادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

از زمان معرفی درمان‌های ضد رتروویروسی برای درمان HIV در اواخر دهه ۱۹۹۰، طول عمر افراد مبتلا به HIV به طور چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، حتی با چنین درمان هایی، مطالعات نشان داده اند که خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به HIV حداقل ۵۰ درصد بیشتر از افراد بدون HIV است. پژوهشگران در تحقیقی جدید دریافته اند که این موضوع با آلوده شدن به ویروس هپاتیت C تشدید می‌شود.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ آمریکا که در این پژوهش بین المللی مشارکت داشته اند، عفونت همزمان HIV و هپاتیت C به این دلیل رخ می‌دهد که آن‌ها یک مسیر انتقال مشترک دارند و هر دو این ویروس‌ها از طریق تماس خونی منتقل می‌شوند.

آن‌ها در پژوهش خود، اطلاعات بیش از ۲۳ هزار فرد ۴۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به HIV را که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ درمان ضد رتروویروسی برای HIV را آغاز کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. 

نتایج این تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد، با هر دهه افزایش سن، حملات قلبی در افراد مبتلا به HIV به تنهایی ۳۰ درصد و در افرادی که به هپاتیت C نیز مثبت بودند، ۸۵ درصد افزایش یافت.

طبق این نتایج همچنین خطر حمله قلبی در بیمارانی که دارای عوامل خطر سنتی بیماری قلبی مانند فشار خون، عادات سیگار کشیدن و دیابت نوع دو بودند به ترتیب ۳۰۰، ۹۰ و ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، یافته‌ها نشان دادند: شانس بروز حمله قلبی در افرادی که برخی از عوامل مرتبط با HIV مانند سطوح پایین سلول‌های ایمنی CD۴ را داشتند و یا نوعی داروی مهارکننده پروتئاز را مصرف می‌کردند، بیشتر بود.

به گفته محققان مجری این پژوهش، نظر به یافته‌های تحقیق ما، افرادی که با HIV یا هپاتیت C زندگی می‌کنند باید از پزشک خود در مورد گزینه‌های درمانی این ویروس‌ها و سایر راه‌های کاهش خطر بیماری قلبی عروقی پرس و جو کنند.

این یافته‌های پژوهشی در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان رحم داریم ؟ | شایع ترین علت سرطان دهانه رحم را بشناسید
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری