Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:05:41 GMT

ضرورت اختصاص ارز دولتی به نهاده‌های دامی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۴۵۴۱

ضرورت اختصاص ارز دولتی به نهاده‌های دامی

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسحاقی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مشکلات بخش کشاورزی اظهارداشت: اگر از ۱۰ سال پیش به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعارهای سال مبنی بر توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی اهتمام می ورزیدیم، قطعا شاهد این مشکلات نبودیم. اقتصاد مقاومتی به معنای تأمین نهاده های دامی و ۲۰ کالای اساسی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مسئولان باید در تأمین کالاهای اساسی مردم کوشا باشند و تحت هیچ شرایطی نباید بگویند که ما در تأمین ۲۰ قلم کالای اساسی مشکل داریم به دلیل آنکه در تحریم هستیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه شعارهای سال معمولا در قالب ارائه چند بیانیه و همچنین برگزاری چند جلسه باقی می ماند.

وی ادامه داد: ما باید برای تأمین نهاده های دامی تلاش بیشتری کنیم اما متأسفانه اقدامات لازم در این زمینه انجام نشده و در مقابل ما به یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده هندوانه و خربزه تبدیل شده ایم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید ارز دولتی به نهاده های دامی اختصاص پیدا کند که در سال ۹۸ و ۹۹ ارز دولتی بسیار زیادی برای واردات نهاده های دامی اختصاص داده شد اما متأسفانه صرف تأمین نهاده های دامی نشد.

وی تأکید کرد: مردم نمی پذیرند که ما می توانیم امثال روح الله زم و ریگی را دستگیر و مجازات کنیم اما نتوانیم با مفسدان اقتصادی و کسانی که ارز دولتی را دریافت کرده اما کالاهای اساسی مردم را تأمین نکرده اند، برخورد کنیم.

اسحاقی ادامه داد: وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای ذیربط باید در این زمینه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. اگر نهاده های دامی با ارز دولتی وارد کشور می شود اما به دست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نمی رسد باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اقدامات لازم را برای بررسی این موضوع انجام دهند تا مشخص شود ارز دولتی کجا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۸ میلیون تن جو امسال وارد کشور نشود، بخش عظیمی از دام سبک و سنگین از بین می رود و بنده این موضوع را امروز به دولتمردان گوشزد می کنم تا فردا نگویند ما از این موضوع اطلاع نداشتیم.

کد خبر 5182415 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی سازمان بازرسی کل کشور نهاده های دامی مجلس شورای اسلامی برجام صحن مجلس اسحاق جهانگیری محمد باقر قالیباف وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف سند همکاری ایران و چین هیئت دولت انتخابات 1400 حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده امریکا تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وزارت امور خارجه ایران نهاده های دامی ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم. فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

کد خبر 6097586

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی