Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در آستانه نشست ترکیه اعلام کرد که جامعه جهانی باید برای تامین صلتح پایدار و پایان جنگ در این کشور تضمین‌های لازم را ارائه کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که جنگ افغانستان باید پایان یابد و جامعه جهانی نیز ضمانت‌های لازم را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی مطرح شده است که آمریکا پیش از این طرح حکومت مشارکتی دولت کابل و طالبان را مطرح کرده بود و در نشست ترکیه نیز طرف‌های دخیل در مسائل افغانستان درباره آن بحث خواهند کرد.

اشرف غنی چندی قبل در واکنش به طرح آمریکا برای ایجاد دولت موقت و انتقالی با طالبان نیز تصریح کرد: «انتقال قدرت از طریق انتخابات برای ما یک اصل غیر قابل معامله است».

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با بزرگان، افراد متنفذ قومی و علما در کابل گفت که ادامه جنگ و خونریزی پذیرفتنی نیست، ما خواستار صلح عادلانه و پایدار در این کشور هستیم و هدف مطلوب ما نیز افغانستان مستقل، مردم سالار و متحد است.

وی هفته گذشته در نشست قلب آسیا در تاجیکستان گفت: «من با قوت از برگزاری انتخابات در سریعترین زمان ممکن حمایت می‌کنم، بزرگترین افتخار من این خواهد بود که قدرت را به جانشین خود که از طریق انتخابات تعیین شده واگذار کنم».

آخرین جزئیات از پیش‌نویس طرح صلح افغانستان؛ 30 طرح ارائه شد

اتحادیه اروپا: تغییر شتابزده قدرت در افغانستان ثبات نمی‌آورد

گذشت زمان و کاهش قدرت چانه‌زنی دولت افغانستان برابر طالباننتیجه بررسی طرح صلح آمریکا امروز به شورای مصالحه افغانستان ارائه می‌شود

با این حال، قرار است نشست صلح استانبول بر اساس پیشنهاد «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره بررسی حکومت مشارکتی دولت کابل و طالبان در 16 آوریل برگزار شود.

رئیس جمهور افغانستان پیش از این نیز در مخالفت با طرح واشنگتن برای ایجاد دولت انتقالی در این کشور طرح جایگزینی را مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان ترکیه اخبار افغانستان طالبان ترکیه اخبار افغانستان رئیس جمهور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است