Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه ۳/ ۲ هزار میلیارد دلاری بازسازی زیرساختی در ایالات‌متحده، قصد دارد بودجه و سرمایه‌گذاری روی سامانه حمل و نقل عمومی را دو برابر کند و قرار است ۸۰ میلیارد دلار صرف نوسازی خدمات ریلی مسافربری شود.

به گزارش «انرژی امروز» از سایپانیوز، برنامه زیرساختی بایدن فرض را بر این گذاشته است که مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باز‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه ۳/ ۲ هزار میلیارد دلاری بازسازی زیرساختی در ایالات‌متحده، قصد دارد بودجه و سرمایه‌گذاری روی سامانه حمل و نقل عمومی را دو برابر کند و قرار است ۸۰ میلیارد دلار صرف نوسازی خدمات ریلی مسافربری شود.

سامانه‌های حمل و نقل عمومی در دنیا به خاطر شیوع و جهانی شدن ویروس کوید-۱۹ آسیب بسیار جدی دیدند و ده‌ها میلیون نفر از مردم مشاغل و کسب و کار خود را از خانه‌هایشان پی گرفتند طوری که لطمه به صنعت گردشگری از حد تصور خارج بود. مردم از ترس حضور در مراکز پرتجمع، از سوار شدن وسایل نقلیه عمومی سربسته نظیر مترو، اتوبوس و موارد مشابه به شدت پرهیز کردند. حتی با فراگیر شدن تزریق واکسن، به این زودی بازگشت مردم به وضعیت عادی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی اتفاق نمی‌افتد. شاید دورکاری ابتدا به عنوان اقدامی موقت برای جلوگیری از شیوع ویروس در نظر گرفته شده بود اما حالا دیگر به یک پدیده بلندمدت تبدیل شده و میلیون‌ها نفر در ایالات‌متحده به آن عادت کرده‌اند و در برخی موارد مزایای غیرقابل انکاری به وجود آورده است.

بر اساس آمار انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا، در سال ۲۰۱۹ آمریکایی‌ها ۹۲/ ۹ میلیارد سفر را با اتوبوس و سامانه‌های ریلی انجام داده بودند که در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۵۳ درصدی به رقم ۶۴/ ۴ میلیارد افت کرد. جالب این است که در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ این سقوط ۶۲ درصد، یعنی شدیدتر از سه فصل اول سال ۲۰۲۰ بود. در برخی از ایالت‌ها وضع خیلی وخیم‌تر از  این هم بوده طوری که استفاده از وسایل نقلیه عمومی در واشنگتن دی سی در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۶  درصد کاهش یافت.

در مقایسه، استفاده از خودروهای شخصی در همین مدت حدود ۲/ ۱۳ درصد کاهش یافت. هزینه رفت و آمد اتوبوس‌ها و قطارهای تقریبا خالی را مالیات پردازان پرداخته‌اند. کنگره هم تقریبا ۷۰ میلیارد دلار کمک اضطراری برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده که ۵/ ۳۰ میلیارد دلار آن در ماه مارس همین امسال توسط دولت بایدن به قانون تبدیل شده است.

بر اساس برنامه بایدن، ۸۵ میلیارد دلار به مترو، اتوبوس و سایر سامانه‌های حمل و‌نقل عمومی اختصاص یافته است، براساس این برنامه قرار است سیستم موجود مدرن شود و با بسط سامانه‌ها به تقاضای رو به رشد مسافران پاسخ مناسب داده شود. این برنامه قصد دارد  مردم را تشویق کند که کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و بیشتر به سامانه‌های حمل‌و‌نقل عمومی رو بیاورند. استدلال تدوین‌کنندگان این برنامه این است که «در نهایت این رویکرد باعث کاهش حجم شدید ترافیک برای همه مردم خواهد بود.»

اسکات که اوگ Scott Keogh مدیر‌عامل فولکس واگن آمریکا می‌گوید: در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ آمار خودرو اولی‌ها به شدت افزایش یافت که نشانه افزایش تردید مردم نسبت به سامانه‌های حمل و نقل عمومی است و حتی می‌تواند نشانه تردید مردم در اشتراک سواری هم باشد.مری نیکولاس از اعضای هیات مدیره منابع هوایی کالیفرنیا می‌گوید: سال گذشته کووید-۱۹ باعث افزایش فروش خودروهای دست دوم شد و کسانی به این خودروها روی آوردند که قبلا اتوبوس سوار می‌شدند.

برچسب هاایالات متحده آمریکا جو بایدن حمل و نقل عمومی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جو بایدن حمل و نقل عمومی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سامانه های حمل و نقل عمومی وسایل نقلیه عمومی میلیارد دلار سامانه ها سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • اخبار ضدونقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس