Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی دنیزلی ابراز امیدواری کرد پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ برتر شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مصطفی دنیزلی سرمربی اسبق ترکیه‌ای پرسپولیس این روزها فارغ از هرگونه دغدغه فوتبالی در کشورش به استراحت می‌پردازد و مسلماً در ایام کرونایی در استانبول خانه را از هر جای دیگری بهتر و امن ‌تر می‌ داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوی کامل روزنامه ایران ورزشی با مصطفی دنیزلی را می خوانید:

از شرایط‌ تان شروع کنیم. چرا فعالیت فوتبالی ندارید؟!

من دو پیشنهاد از تیم‌ های لیگ برتری ترکیه داشتم اما به هر دو آنها جواب رد دادم. به هر حال در شرایط سخت کرونایی فکر می ‌کنم به صلاح نیست کار کنم از همین رو ترجیح دادم که در خانه بمانم و فعلاً به استراحت بپردازم.

فوتبال ایران و تیم‌ هایی که در آنها سرمربیگری می‌ کردید را دنبال می‌ کنید؟

کم و بیش اخبار تیم‌ های ایرانی خصوصاً پرسپولیس و تراکتور را دنبال می ‌کنم و می ‌دانم که پرسپولیس امسال هم شرایط خوبی دارد و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.

فکر می ‌کنید پرسپولیس برای پنجمین سال متوالی بتواند قهرمان شود؟

من یک قهرمانی به پرسپولیس بدهکارم چون در زمان مربیگری ‌ام در این تیم نتوانستم به قهرمانی برسم از همین رو چه خودم بالای سر این تیم باشم و چه نباشم دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود. من در کشور ترکیه سابقه قهرمانی با فنرباحچه و بشیکتاش و گالاتاسرای را داشتم به همین دلیل خیلی دوست داشتم که این عناوین را در کشور ایران کسب کنم اما این مهم در ایران برایم میسر نشد هر چند که من همیشه گفتم خاطرات بسیار خوبی از کار در ایران دارم و کشورتان را کشور خودم می ‌دانم.

اما امسال با وجود رقبای سر سختی مانند سپاهان و استقلال، پنجمین قهرمانی کمی دشوار به نظر می ‌رسد؟

بله به هر حال رقیبان بیکار نمی ‌نشینند که پرسپولیس باز هم قهرمان شود و مسلماً بیشتر از قبل خودشان را تقویت می ‌کنند و برای قهرمانی این فصل به نوعی دندان تیز کرده ‌اند اما حتماً پرسپولیس هم در این امر تجربه خوبی دارد و راه و رسم قهرمانی و عبور از دشواری‌ ها را خوب می ‌داند.

در خصوص قهرمانی در آسیا برای تیم ‌های ایرانی چقدر شانس قائل هستید، چرا پرسپولیس دو بار در فینال حاضر بوده اما قهرمان نشده؟!

تیم ‌های ایرانی و بازیکنان ایرانی استعدادهای خوبی دارند اما به هر حال تیم‌ های ایرانی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و در زمینه موارد مالی و استادیوم و سایر موارد با مشکل مواجه هستند. من چهار سال در فوتبال ایران در چند تیم کار کردم و به زیر و بم فوتبال در ایران آشنایی خوبی دارم از همین رو هم می ‌گویم که فوتبال ایران با کمبودهایی که دارد باید خودش را تقویت کرده و مشکلاتش را بر طرف کند هر چند من امیدوارم طلسم قهرمان نشدن تیم ‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شکسته شده و پرسپولیس یا تیم دیگر ایرانی که در لیگ قهرمانان حضور دارند این طلسم را که چندین دهه است فوتبال ایران و فوتبال دوستان ایرانی را اذیت می ‌کند بالاخره بشکند.

در مورد شانس صعود تیم ملی ایران چه نظری دارید و فکر می‌ کنید با وجود شرایط سختی که ایران در دور رفت داشته چقدر برای دور برگشت شانس صعود دارد؟

کار سختی پیش روی تیم ملی ایران قرار دارد اما من امیدوارم که تیم ملی ایران به دور بعدی صعود کند چون اگر این مهم اتفاق نیفتد هم‌ AFC در آسیا و هم هواداران فوتبالدوست ایرانی و آسیایی ضرر خواهند کرد چون یکی از جذابیت‌ های آسیا حضور ایران در جام جهانی است و با بازیکنان خوبی که ایران دارد من امیدوارم در دور برگشت مجوز حضور در جام جهانی را کسب کند. هیچ تیمی در آسیا به اندازه تیم ایران طرفدار ندارد و واقعاً من هم مانند مردم ایران دوست دارم که تیم ملی ایران به دور بعدی صعود کند.

زمانی که در ایران حضور داشتید بحث حضورتان در تیم ملی مطرح شد هر چند که این امر میسر نشد؟

بله دوست داشتم که مربی تیم ملی ایران شوم اما این امر میسر نشد هر چند که این مسأله به چند سال قبل باز می‌ گردد.

آخرین سؤال ما به تیم ملی ترکیه باز می‌گردد چون تیم ملی ترکیه واقعاً با سنول گونش تبدیل به تیمی بسیار قوی شده، آنقدر که تیم ملی هلند را شکست داده و خودش را به عنوان مدعی اول صعود مطرح ساخته.

بله سنول گونش دوست صمیمی من محسوب می ‌شود، مربی که با ایشان ارتباط دارم. سنول مربی مجرب و کاربلد و بازیخوانی خوب است و من از زمان بازیگری با سنول ارتباط داشتم. او در دوره بازیگری دروازه‌ بانی خوب و در دوره مربیگری هم مربی بسیار خوبی محسوب می‌ شود. مردم ترکیه تشنه موفقیت‌های جدید تیم ملی ترکیه هستند. تیم ملی ترکیه سابقه سومی در جام جهانی با سنول را داشته به همین دلیل من فکر می‌کنم موفقیت جدید باز هم با گونش امکانپذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصطفی دنیزلی پرسپولیس ترکیه تیم ملی ایران تیم ملی ترکیه فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره روزی خواهد آمد که برنده هشت توپ ‏طلا و اسطوره فوتبال آرژانتین، لیونل مسی، چاره‌ای نخواهد داشت ‏جز اینکه کفش‌ها را آویخته و به عنوان فوتبالیست بازنشسته شود. ‏اما در آرژانتین هیچکس دوست ندارد به آن روز فکر کند. ‏

طبق یک سنت فوتبالی مسی به احتمال زیاد ابتدا با فوتبال ملی ‏خداحافظی کرده و مدتی بعد بازی کردن در سطح باشگاهی را هم کنار ‏خواهد گذاشت. لئو در ماه ژوئن 37 ساله می‌شود و این یعنی زمان ‏زیادی تا آن روز باقی نمانده است. ‏

با اینحال لئو مشخص کرده که این اتفاق در آینده خیلی نزدیک ‏نخواهد افتاد. مسی به هموطنانش تعهد داده که در کوپا آمه‌ریکای ‏این تابستان بار دیگر بازوبند کاپیتانی آلبی‌سلسته را به بازو می‌بندد، ‏او حتی به صورت تلویحی اشاره کرده که قصد دارد در جام جهانی ‌‏2026 هم حضور داشته باشد. آرژانتین با رهبرش در این دو تورنمنت ‏مدافع عنوان قهرمانی است و چه رویایی شیرین‌تر از اینکه مسی و ‏تیم ملی کشورش بتوانند در آخرین روزهای فوتبالی او از دو عنوان ‏قهرمانی باارزش و تاریخی دفاع کنند. ‏

ازکیل پالاسیوس یکی از هم‌تیمی‌های مسی است که در استادیوم ‏لوسیل قطر طعم قهرمانی دنیا در کنار او را چشیده است. او در ‏مصاحبه با رویترز نشان داد که آرژانتینی‌ها اصلا دوست ندارند به روز ‏خداحفظی مسی فکر کنند. پالاسیوس گفت:" اصلا نمی‌خواهم درباره ‏خداحافظی مسی صحبت کنم. بیایید فکرش را هم نکنیم. ما ‏آرژانتینی‌ها همه می‌خواهیم لئو جاودانه باشد و تا ابد کنارمان بازی ‏کند". ‏

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • عیار سرمربی پرسپولیس چهارشنبه مشخص می‌شود
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • وحید شمسایی: اگر قهرمان نمی شدیم به خانه می رفتم و تمدید نمی کردم!
  • شمسایی: شرط گذاشتم که اگر قهرمان شدیم، قراردادم تمدید شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به خانواده شهید غیرت تقدیم کرد
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد