Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، سرلشکر "یحیی رسول" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور، از ائتلاف بین المللی تعدادی تجهیزات، برج های مراقبت، کنترل دوربین های حرارتی و چند ژنراتور در پایگاه هوایی عین الاسد را تحویل گرفته اند.

بخشی از تجهیزات تحویل داده شده

سه روز پیش نیز چند "برج مراقبت" در قسمت هایی از این پایگاه و حدود دو هفته قبل هم بخشی از تجهیزات و چند خودرو به نیروهای عراقی واگذار و تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش این وسایل و تجهیزات آمریکایی براساس گفته مسوولان ارتش عراق حدود ۵ میلیون دلار است.

در روزهای گذشته حملات مداومی کاروان های آمریکایی و یا محل استقرار نیروهای ائتلاف آمریکایی را در نقاط مختلف عراق هدف قرار داد.

ائتلاف خودساخته آمریکایی موسوم به "بین المللی علیه داعش" از سال ۲۰۱۴ همزمان با ظهور داعش وارد عراق شده و دلیل حضور خود را "آموزش نظامی" عنوان می کند.

برخی کشورها همچون دانمارک، استرالیا، اسپانیا، انگلیس و آلمان به سرکردگی آمریکا در این ائتلاف حضور دارند؛ هرچند نیروهای آمریکایی از سال ۲۰۰۳ با حمله به عراق در این کشور حضور دارند.

برچسب‌ها اسپانیا گروه تروریستی داعش استرالیا ایالات متحده آمریکا آلمان ارتش آمریکا عراق بغداد دانمارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسپانیا گروه تروریستی داعش استرالیا اسپانیا گروه تروریستی داعش استرالیا ایالات متحده آمریکا آلمان ارتش آمریکا عراق بغداد دانمارک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد