Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در رابطه با کیفیت تأمین و توزیع نهاده‌های دامی گفت: بلای اصلی کرونا نبوده بلکه اموری است که خدا به عقل تدبیر و برنامه‌ریزی خودمان محول کرده، اما در آن مانده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها همواره بر اقتصاد مقاومتی، تولید و جهش تولید تأکید داشتند، اگر به این موارد توجه می‌کردیم امروز با چنین مشکلاتی در تأمین نهاده‌های دامی و ۲۰ کالای اساسی مواجه نبودیم، اما متأسفانه طی این سال‌ها تنها به برگزاری جلسات، سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها بسنده کردیم.

اسحاقی با بیان اینکه اگر دولت‌ها به شعار‌های سال‌های اخیر توجه می‌کردند، امروز با مشکلات نهاده‌های دامی و تأمین ۲۰ قلم کالای اساسی مواجه نبودیم، تصریح کرد: بیش از نیمی از نهاده‌های دامی، جو بوده و این محصول تقریباً در هر آب و هوایی قابل کشت است، اما به دلیل سیاست‌های غلط دولت‌ها در تعیین نرخ خرید تضمینی از کشاورزان به جای آن محصولاتی مانند هندوانه و خربزه کشت شد و ما به بزرگترین تولیدکننده این محصولات در جهان تبدیل شدیم و حال در تولید نهاده‌های دامی مورد نیازمان مانده‌ایم.

وی  ادامه داد: مردم نمی‌پذیرند که ما می‌توانیم روح‌الله زم‌ها و ریگی‌ها را دستگیر کرده، وارد کشور کنیم و به مجازات برسانیم، اما با مفسدین اقتصادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند و به مردم خیانت می‌کنند، برخورد نمی‌شود. سازمان اطلاعات باید به این موضوع به صورت جدی ورود کند. نمی‌دانم سازمان تعزیرات و بازرسی چرا نسبت به این موضوع بی‌توجه‌اند. اگر نیاز است اطلاعات سپاه هم به آن ورود کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده‌های دامی که با ارز دولتی وارد کشور شدند به دست مصرف کننده نمی‌رسند و هیچ‌کس نسبت به آن پاسخگو نیست، افزود: نهاده‌های دامی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند، وارد بازار سیاه شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند از این رو دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و جلوی آن را بگیرند.

وی تصریح کرد: ۳۷ درصد بارندگی در کل کشور و ۵۶ درصد بارندگی در شرق کشور کاهش یافته است از این رو با خشکسالی مواجه هستیم، هشدار می‌دهیم اگر ۸ میلیون تن جو امسال وارد کشور نشود بخش عظیمی از دام‌های سبک و سنگین از دست خواهند رفت، وزارت جهاد کشاورزی فردا روزی اعلام نکند که نسبت به این موضوع اطلاع نداشته وگرنه برنامه‌ریزی می‌کرد، امروز از خانه ملت هشدار می‌دهم که نسبت به این موضوع توجه کرده و برای آن برنامه ریزی کنند در غیر این صورت با بحرانی مواجه می‌شویم که بعد‌ها مورد لعن و نفرین مردم قرار خواهید گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی نهاده های دامی وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد فلسطین اشغالی شد.

دیگر رسانه‌های صهیونیستی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران رژیم صهیونیستی بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند