Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی  رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در نخستین روز نام نویسی از داوطلبان شورا‌های اسلامی روستاها، ۵۷۷ نفر در این انتخابات ثبت نام کردند.

مصطفوی افزود: از این تعداد، ۱۶۶ نفر در ارومیه، ۶۱ نفر در پیرانشهر، ۴۴ نفر در مهاباد، ۴۲ نفر در بوکان و ۲۳ نفر در خوی و ۲۴۱ نفر دیگر در ۱۲ شهرستان دیگر ثبت نام خود را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  اضافه کرد: از این تعداد، حدود سه درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی بیان کرد: ۹۱ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: از کل ثبت نام کنندگان، چهار درصد مدرک لیسانس، یک درصد فوق لیسانس و نیم درصد نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

او گفت: ۷۵ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شورا‌های اسلامی روستا‌های آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

۲ هزار و ۱۹۲ روستا در سطح استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا هستند.

داوطلبان می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی، رایانه شخصی، دفاتر پیشخوان دولت و همچنین از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام برای روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰ خانوار مدرک دیپلم، کارت معافیت یا پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه است و داوطلبان برای ثبت نام تا ۲۲ فروردین فرصت دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها انتخابات 1400 استانداری آذربایجان غربی شورا های اسلامی آذربایجان غربی اسلامی روستا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان