Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@00:32:19 GMT

نقش حمایتی والدین در موفقیت ورزشی کودکان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۴۸۲۹

نقش حمایتی والدین در موفقیت ورزشی کودکان

والدین بخش مهمی از زندگی فرزندان را تشکیل می‏دهند و همواره به عنوان الگویی برای آنان محسوب می‏شوند. پدر و مادر می‏توانند هم اثر مثبت و هم اثر منفی روی فرزندان خود بگذارند. چه بسا خانواده هایی که با ناآگاهی های ناخواسته، موجب سرکوب استعدادهای خدادادی فرزندان‌شان می شوند و این امر همواره به سان تابلویی مخدوش در برابر دیدگان آنان خودنمایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان ارزش‏ها و شیوه‏های پیچیده‏ نگاه به دنیا را، از طریق روابط با والدین خود می‏آموزند. اگر خواستار ثبات ارزش‏ها و رفتارهای خاصی در کودکان خود هستند، بایستی بدانند که رفتار عملی شان، بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود. به همین جهت کودکان بایستی به گونه‏ای آموزش ببینند که از رفتار درست الگو برداری کنند و همواره ضمن گوشزد کردن عمل به مسائل دینی و معنوی، مسائل اخلاقی مانند احترام به والدین، مربی و همبازیان را نیز سرلوحه امور خود قرار دهند. همچنین با انتخاب محیط ورزشی سالم و مربیان متعهد، مجرب و با اخلاق، می توانیم فرزندانمان را به سرمنزل مقصود برسانیم.
با توجه به روند رو به رشد چاقی در برخی دانش‌آموزان و عواقب و مشکلات ناشی از آن از جمله بیماری‌های قلبی‌ـ عروقی، مشکلات اسکلتی‌ـ عضلانی، دیابت و... لازم است مربیان و والدین توجه ویژه‌ای به فعالیت کودکان و نوجوانان داشته باشند تا نسل آینده در این زمینه با بحران مواجه نشود. نگرش و برخورد مثبت به فعالیت و آمادگی بدنی بایستی در سال‌های اولیه زندگی کودکان وجود داشته باشد و ضروری است از نظریات و دیدگاه‌های جدید و ارزشمند در این زمینه استفاده شود. به گونه‌ای که با ارتقای سطح آمادگی بدنی فرزندان‌مان می‌توانیم به ایجاد نسلی از کودکان کمک کنیم که می‌توانند از فواید فعالیت و تمرین‌های بدنی منظم سود ببرند و آینده سالمی را برای خود رقم بزنند. تشویق دانش‌آموزان به ورزش در دوران تحصیل می‌تواند عادت‌های مناسبی در آنها ایجاد و سلامتی آنان را در طول دوران زندگی تضمین کند. یک تجربه سالم و موفق ورزشی کودکان، بستگی به توانایی والدین در پروراندن اعتمادبه‌نفس در فرزندان دارد. والدین می‌توانند تأثیر مهمی بر چگونگی علاقه‌مندی کودکان به ورزش داشته باشند. به‌عنوان پدر و مادر، بسیار مهم است یاد بگیریم که چگونه کودکانمان به ورزش علاقه‌مند شوند و آن را ادامه دهند. پیگیری‌های مداوم والدین در خصوص میزان پیشرفت کودکان، ارتباط مستمر با مربیان و حضور در تمرینات و مسابقات آنان، می‌تواند جاده رشد و اعتلای فرزندان را هموارترسازد. همان‌طور که می‌دانیم والدین نقش بسیار مهمی در آمادگی بدنی و تشویق بچه‌ها به فعالیت بدنی ایفا می‌کنند. معمولاً آنها بزرگ‌ترین الگو و سرمشق فرزندان‌شان هستند و از آنجا که بچه‌ها از طریق نمونه و مثال مسائل را بهتر درک می‌کنند، والدین بایستی الگوهای مناسبی برای فرزندان‌شان باشند. تحقیقات نشان می‌دهد شرکت کردن والدین در فعالیت‌های بدنی می‌تواند سبب افزایش حضور فرزندانشان در این فعالیت‌ها شود. همچنین والدین می‌توانند با حضور و شرکت در برخی برنامه‌های ورزشی الگوهای مطلوبی برای فرزندان‌شان باشند. از جمله، شرکت منظم و مستمر در فعالیت‌های ورزشی، اختیار دادن به فرزندان‌ برای انتخاب ورزشی که به آن علاقه‌مند هستند، کمک به درک تفاوت‌های فرم جسمانی و میزان توانمندی، تقویت فاکتورهای اجتماعی در کنار فاکتورهای جسمانی، درگیر کردن فرزندان‌ در فعالیت‌های درون منزل از قبیل کار در باغچه، شستن ماشین یا تمیز کردن خانه، پیاده‌روی در مسافت‌های کوتاه به جای استفاده از اتومبیل و تشویق فرزندان به پیاده‌روی‌های منظم در اطراف خانه. پس بیاییم با تغییر نگرش خود به ورزش و افزایش آگاهی‌ها، نسبت به حمایت و پشتیبانی از فرزندان با استعدادمان بیش از پیش بکوشیم.  

کد خبر 593031 برچسب‌ها تربیت همشهری محله کودکان آموزشی ورزش خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تربیت همشهری محله کودکان آموزشی ورزش خانواده فرزندان شان فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.
امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد