Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:25:28 GMT

منبع روس: بازگشت سفیرمان، به اقدامات آمریکا بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۴۹۹۵

منبع روس: بازگشت سفیرمان، به اقدامات آمریکا بستگی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از دو هفته از فراخواندن سفیر روسیه در آمریکا به دنبال تنش‌ها در روابط دو کشور، یک منبع دیپلماتیک روس بازگشت سفیر این کشور به واشنگتن را به اقدامات ایالات متحده منوط دانست.

یک منبع دیپلماتیک روسیه به یک رسانه این کشور خبر داد، زمانبندی بازگشت «آناتولی آنتونوف» سفیر این کشور در آمریکا به این موضوع بستگی دارد که واشنگتن اقداماتی در جهت عادی‌سازی روابط دو کشور انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع به خبرگزاری «تاس» گفت: «هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره زمان دقیق بازگشت سفیر آنتونوف به واشنگتن صحبت کنیم. به طور اساسی، همه چیز به طرف آمریکایی بستگی دارد و حداقل کاری که (واشنگتن) باید بکند، انجام اقدامات در جهت عادی‌سازی روابط است».

این منبع دیپلماتیک روس افزود: «بعدا تصمیمات (درباره بازگشت آنتونوف به واشنگتن) اتخاذ خواهد شد و تا به این لحظه صحبت درباره این موضوع، خیلی زود است».

این منبع که خبرگزاری تاس به هویت او اشاره‌ای نکرده است، همچنین خبر داد که آنتونوف در مسکو در حال رایزنی و مشورت درباره آینده روابط با واشنگتن است. به گفته او، «مشورت‌هایی که سفیر دارد انجام می‌دهد، در قالب‌های دولتی و سازمان‌ها، هنوز تمام نشده است».

مسکو اواخر اسفندماه ۱۳۹۹  آنتونوف را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه سفیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد