Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: برنامه ریزی ما برای تولید انبوه واکسن از اواخر مرداد است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر محمدحسین فلاح درباره آخرین جزئیات اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو رازی با نام «کووپارس»، گفت: با توجه به اینکه آزمایشگاه اندکی در ارائه پاسخ آزمایش‌ها به ما تاخیر داشت اندکی به تاخیر به عدد مورد نظر می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه تا روز 16 فروردین ماه 120 نفر دوز اول واکسن و 42 نفر دوز دوم کووپارس را دریافت کرده‌اند.
وی افزود: از نظر ایمنی واکسن هم تاکنون کسانی که واکسن را دریافت کردند دچار مشکلی نشدند و شرایط به خوبی در حال پیشرفت است. در مورد ایمنی‌زایی واکسن در برابر ویروس هم از اواخر هفته آینده که 14 روز از تزریق دوز دوم واکسن به اولین گروه گذشته باشد می‌توانیم نتایج جدیدی ارائه دهیم در واقع اعلام نتیجه ایمنی‌زایی واکسن ابتدا در 13 نفر پیش‌قراول اعلام می‌شود و در مورد سایرین هم باید منتظر باشیم تا از نوبت دوم تزریق واکسن 14 روز گذشته باشد.
معاون مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است مرحله دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس در هم ادغام شود؟، گفت: اگر قرار به ادغام دو مرحله باشد فرایند سنگینی پیش روی ما قرار می‌گیرد بنابراین؛ احتمالا ابتدا مرحله دوم کارآزمایی بالینی را انجام می‌دهیم و سپس مرحله سوم را آغاز می‌کنیم. مرحله دوم کارآزمایی بالینی برای بررسی ایمنی‌زایی تزریق واکسن است و ادغام مرحله دو و سه می‌تواند یک ریسک باشد.
وی افزود: در مرحله دوم قرار است کارآزمایی بالینی بر 500 نفر انجام شود که یک گروه 250 نفره واکسن و یک گروه 250 نفره هم پلاسیبو دریافت خواهند کرد در مرحله سوم هم هنوز به عدد قطعی نرسیدیم، اما تعداد افرادی که واکسن را دریافت خواهند کرد حداقل از 10 هزار نفر شروع می‌شود. سایت همچنان باز است و کسانیکه اعلام داوطلبی کردند به مرور زمان برای تزریق واکسن دعوت می‌شوند.
دکتر فلاح درباره زمان احتمالی آغاز تولید انبوه واکسن کووپارس انستیتو رازی، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه شهریور آنالیز بینابینی مرحله سوم مطالعه را انجام دهیم و بر این اساس برنامه ریزی ما برای تولید انبوه واکسن از اواخر مرداد است.
وی همچنین تاکید کرد: واکسن کرونا انستیتو رازی در 3 دوز تهیه شده است که دو دوز اول عضلانی و دوز سوم استنشاقی است. تزریق واکسن در روز صفر و 21 صورت گرفته و دوز استنشاقی روز 51 در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
به گفته دکتر فلاح مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از یکشنبه 10 اسفند 1399 با دو نفر از داوطلبان آغاز شد و طی یک هفته 13 نفر پیش‌قراولِ تزریق واکسن، دوز اول آن را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن رازی کووپارس تولید انبوه واکسن کارآزمایی بالینی تزریق واکسن مرحله دوم مرحله دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: هر جا به قرآن تأسی و توجه کردیم موفق شدیم و هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری جشنواره قرآن و عترت حیات سازمان بسیج دانشجویی، بعد از ظهر امروز(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) در محل مجتمع فرهنگی دانشجویی سیزده آبان برگزار شد.

 

هادی قاسمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این نشست گفت: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم. وی افزود: از هر زاویه ای نگاه کنیم قرآن ناجی و نجات بخش است و هر چقدر در جهت تبلیغ و ترویج این موضوع تلاش شود به رشد و تعالی جامعه و جوانان می تواند کمک کند.

 

قاسمی گفت: هر جا به قرآن تأسی و توجه کردیم موفق شدیم و هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه اگر با نگاه هنر به مفاهیم قرآنی ورود کنیم حتما می‌توانیم عمق تاثیر بیشتری را دنبال و پیگیری کنیم، بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی که جشنواره قرآن وعترت حیات به آن توجه کرده موضوع هنر است و در بخش هنر توجه ویژه ای به مفاهیم قرآن می شود.

 

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۰۰ دانشکده در کشور داریم که به موضوع رسانه و هنر می‌پردازند که اگر به مفاهیم قرآنی با نگاه هنر ورود داشته باشند حتما می‌توانیم عمق تاثیر بیشتری را دنبال و پیگیری کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مشاهده گزارش تصویری

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی