Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:07:59 GMT

عامل تهدید و توهین در فضای مجازی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۵۱۵۵

عامل تهدید و توهین در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرده و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه او نموده و وی را تهدید به مرگ می کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی شاکی را تهدید به مرگ می کند و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی با نوشتن مطالب توهین آمیز تصاویری از وی منتشر می کند و همین امر موجب از بین رفتن آبروی شاکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد.

سرهنگ گودرزی گفت: در آخرین اقدامات این پرونده پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق حاشیه تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی اضافه کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی، بزه انتسابی را پذیرفت و علت این کار را انتقام جویی اعلام کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی و یا تماس با تلفن ۱۱۰ با ما درمیان بگذارند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس فتا اخبار کنکور فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و فتا در اجرای طرح نور با پایش فعالیت‌های کاربران فضای مجازی، چند صفحه از کاربران هنجارشکن را به دلیل انتشار تصاویر نامناسب شناسایی و مسدود کردند.

وی افزود: صفحات شناسایی شده با دنبال کنندگان زیادی در فضای مجازی فعالیت می‌کردند که پس از شناسایی و پاکسازی مطالب منتشر شده و مسدودسازی، با گردانندگان آنها نیز براساس قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش خاطرنشان کرد: پلیس، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی در فضای مجازی را رصد و با بروز هرگونه محتوای مجرمانه، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

سرهنگ جمالی گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه با رعایت ضوابط و قوانین کشور و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد