Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@16:43:02 GMT

فعالیت ۲ هزار و ۷۵۰ سرمربی در شبکه حلقه های صالحین

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۵۲۹۲

فعالیت ۲ هزار و ۷۵۰ سرمربی در شبکه حلقه های صالحین

حجت الاسلام حمیدی از فعالیت ۲ هزار و ۷۵۰ سرمربی در شبکه حلقه های صالحین خبر داد و گفت: ۳۲ سپاه استانی و ۱۸ قشر بسج در این حلقه ها فعالیت می کنند.

خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی_فرزانه تهجا: حلقه های صالحین یکی از طرح های گسترده تربیتی بسیج و سپاه است که به طور گسترده در مراکز مقاومت بسیج و مساجد برگزار می شود در این حلقه ها جوانان و نوجوانان همسن و سال مسجدی در یک حلقه در مسجد گرد هم می‌آیند و یک نفر با عنوان سرگروه حلقه ضمن دوستی و رفاقت با آنان آموزش‌های دینی و تربیتی را در کلام و عمل و رفتار به بچه‌ها انتقال می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف حلقه های صالحین، ایجاد حلقه های تربیتی در راستای ارتقاء سطح بصیرتی و معرفتی بسیجیان با موضوعات فرهنگی- اعتقادی است در همین رابطه گفتگویی با  حمید حجت الاسلام عزیزی، مدیر روابط عمومی و رسانه معاونت تعلیم و تربیت در سازمان بسیج به شرح زیر ارایه می شود.

 

چه تعداد از سپاه و بسیج در تربیت نیروی انسانی فعالیت می کنند؟

32 سپاه استانی و 18 قشر بسیج در حال فعالیت هستند که در حال حاضر 57 استاد در این مجموعه ها فعالیت می کنند. استادیاران در حلقه صالحین امام جمعه شهرها هستند و یا یک روحانی فعال و قابل قبول از مدیر حوزه علمیه و یا مدیر سازمان تبلیغات اسلامی در نقش استادیار در شبکه صالحین فعالیت می کنند.

 

مربیان در حلقه صالحین چگونه فعالیت می کنند؟

قریب به 2 هزار و 750 سرمربی در شبکه صالحین فعالیت می کنند. در حقیقت در هر محله یک سرمربی در حلقه صالحین فعالیت می کنند، در واقع در هر حوزه یک سرمربی حضور دارد. زیرمجموعه سرمربیان نیز افسران جنگ نرم و سلاح به دست عرصه تربیتی هستند که قریب به 150 هزار نفر هستند. 150 هزار نفر در واقع 150 حلقه صالحین را تشکیل می دهند که به سه بخش تقسیم می شوند که گروه اول تمام امتیازات فعالیت های تربیتی را دارند. در حقیقت 20 درصد از این آمار گروه های ویژه را تشکیل می دهند و 50 درصد گروه های ویژه را تشکیل می دهند که حداقل هفته ای سه برنامه و نشست را برگزار می کنند و در برنامه های مختلف جهادی حضور دارند. گروه الف نیز هفته ای یک روز این برنامه را برگزار می کند و گروه ب نیز در مرحله جذب قرار دارند و به مرحله تثبیت نرسیدند که 30 درصد از 150 هزار نفر را اختصاص می دهند.

 

در مورد استفاده از شاگردان برتر حلقه صالحین و اشتغال آنها توضیح دهید؟

از لحاظ ساختاری ما توانایی استخدام و تشویق آنچنانی نداریم. وظیفه داریم برای انقلاب نیرو تربیت کنیم اما بسیاری از حوزه های علمیه ادعا می کنند که کار ورودی افراد با وجود تعلیم و تربیت در حلقه های صالحین آسان تر شده است و بسیاری از ورودی های حوزه های علمیه از این افراد انتخاب می شوند. در سایر حوزه ها و نهادها از جمله سپاه پاسداران و قوه قضاییه نیز با همین رویکرد به افراد تربیت شده در حلقه های صالحین نگاه می شود.

 

افراد تربیت شده در حلقه صالحین تا چه اندازه در مشاغل خود موفق هستند؟

در سفر به یکی از استان ها در یکی از دادسراها بازپرس این مرکز در مورد فردی که مشکلات انحرافی و فکری داشت، حکم شش ماه حضور در حلقه های صالحین را قرار داده بود تا بتواند جواب سوال های خود را پیدا کند. این فرد به عنوان مجرم در حلقه های انحرافی دستگیر شده بود و به تبلیغ در این حلقه ها می پرداخت. بازپرس این پرونده از سرگروه حلقه های صالحین بود. این فرد خودش حلقه صالحین را شناخته و در حیطه وظایف خود بدون آنکه قوه قضاییه یا سازمانی دیگر به او تاکید کند به وظایف و اهداف خود عمل می کند.

 

کدام یک از شهدای شاخص در حلقه های صالحین  فعالیت کردند؟

افتخار آن را داریم که شخصیتی مانند شهید حججی زمانی سرگروه و کمک سرگروه حلقه صالحین بوده است.

 

حلقه های صالحین چه تعداد از شهدا را به خود اختصاص دادند؟

حلقه های صالحین قریب به 170 شهید دارند که این شهدا از میان سایر شهدا شناسایی شدند. شهید اسداللهی از جمله شهدای حلقه صالحین است که توانست به صورت خودجوش نسخه های لبنان، پاکستان، عراق و سوریه را برای حلقه های صالحین نوشت و از کتاب های دیگر به سه زبان ترجمه کرد. در وصیت نامه این شهید تاکید می شود که باید کار تربیتی انجام دهید و برای حرکت های استکبار باید نیرو تربیت شود.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرمربی حلقه های صالحین بسیج حلقه های صالحین حلقه صالحین فعالیت می کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی

ایتنا - یک گروه کارشناسی توصیه کرد فرانسه باید استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان محدود کند.
این گروه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده جهانی نسبت به تاثیر منفی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر ذهن‌ کودکان و نوجوانان، توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تشکیل شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این کارشناسان در گزارشی اعلام کردند کودکان زیر ۱۱ سال، باید از داشتن تلفن همراه منع شوند و استفاده از تلفن‌های هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت، باید برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع شود. همچنین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی باید برای کاربران زیر ۱۵ سال ممنوع شود و افراد زیر ۱۵ سال، فقط باید به پلتفرم‌هایی که اخلاقی تلقی می‌شوند، دسترسی داشته باشند. آنها گفتند قانونگذاران وظیفه دارند تصمیم بگیرند که چه پلتفرم‌هایی را می‌توان اخلاقی در نظر گرفت.

مکرون که به دنبال افزایش حمایت‌ها از خود در نظرسنجی‌های عمومی است، در ژانویه وعده داد پیش نویس قوانین سختگیرانه‌تری را برای محدود کردن زمان استفاده کودکان از گوشی و استفاده ازشبکه‌های اجتماعی معرفی کند. تلاش‌های او نشان‌دهنده نگرانی‌های روزافزون بین‌المللی در میان والدین، روان‌شناسان و سیاست‌گذاران است که فناوری‌های جدید ممکن است بیش از آنکه مفید باشد، به سلامت روان خردسالان، آسیب برسانند.

در این باره جراح کل آمریکا در سال میلادی گذشته، اعلام کرد شبکه اجتماعی می‌تواند به سلامت روان افراد کم سن و سال، آسیب عمیقی وارد کند و از شرکت‌های فناوری خواست از کودکان که مغز آنها در مراحل رشد حساسی است، حفاظت کنند.

این گروه کارشناسی که در آن، سروان موتون، متخصص مغز و اعصاب و آمینه بنیامینا، استاد روانپزشکی حضور دارند و همچنین شامل کارشناسان آموزش، حقوق و فناوری است، روز سه‌شنبه یافته‌های خود را به مکرون ارائه کرد.

در حال حاضر هیچ زمان مشخصی برای قانون جدید وجود ندارد و مشخص نیست که تا چه حد به توصیه‌های کارشناسان، عمل خواهد شد. این گروه اعلام کرد هر گونه حرکتی، باید بر تشدید قوانین برای شرکت‌های فناوری تمرکز کند. موتون در یک نشست خبری گفت: اینها کسانی هستند که در درجه اول مسئول هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این گزارش همچنین نشان داد سپری کردن زمان طولانی در مقابل صفه گوشی، بر خواب کودکان تاثیر منفی می‌گذارد و یکی از عوامل چاقی مفرط آنها است. همچنین، شبکه اجتماعی می‌تواند خطر اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد