Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زنگنه  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست تنظیم بازار استان گفت: برای تامین نیاز مرغ استان و جلوگیری از کمبود سه کشتارگاه در شهرستان‌های زابل، زاهدان و ایرانشهر راه‌اندازی شده و یک کشتارگاه در خاش در حال ساخت و راه‌اندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه افزود: کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی باید از حداکثر ظرفیت خود استفاده و کشتارگاه‌ها با تمام توان کار کنند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

ماندانا زنگنه با اشاره به مصوبات و ابلاغیه‌های هیات دولت در مورد تامین مرغ افزود: کارگروه تنظیم بازار باید پررنگ‌تر و منظم‌تر تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نظارت بر تولید و توزیع مرغ زنده بر عهده جهاد کشاورزی قرار داده شده و لازم است این سازمان با استفاده از تمام توان خود در این عرصه نقش ایفا کند.

همچنین به گفته معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی با تولیدکنندگان مرغ زنده که نسبت به تحویل مرغ به کشتارگاه اقدام نکنند براساس تخلفات احتکار و قاچاق برخورد می‌شود.

محمد قاسمی افزود: در گشت مشترک با سازمان جهاد و کشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی و نیرو‌های نظارتی اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان از واحد‌های مرغداری با مدیران واحد‌های متخلف که از تحویل مرغ به کشتارگاه به دلیل فروش در بازار به قیمت‌های بالاتر خودداری کرده بودند برخورد قانونی می‌شود.

بنابر اعلام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان: نیاز سالیانه استان به گوشت مرغ حدود ٩٣ هزار تن است که تولیدات واحد‌های مرغداری سیستان و بلوچستان تنها ٣٠ درصد نیاز این استان به گوشت مرغ را تأمین می‌کنند و ٧٠ درصد دیگر از استان‌های همجوار تامین و وارد بازار مصرف استان می‌شود.

غلامرضا سرگزی ادامه داد: سال گذشته با جوجه ریزی ١٧ میلیون و ۴٠٠ هزار قطعه در واحد‌های مرغداری استان حدود ٣٠ هزارتن گوشت مرغ تولید وروانه بازار مصرف شد.

او گفت: درنظر است علاوه بر تکمیل زنجیره تولید مرغ با افزایش واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی ضریب خودکفایی استان ارتقا یابد و برای رسیدن به مرز خودکفایی نیاز به ایجاد واحد‌های جدید مرغداری با زمینه پرورش سالیانه ٣٢ میلیون جوجه ریزی است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتارگاه مرغ قیمت مرغ کمبود مرغ سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، خسروی بنجار مدیر کل فرودگاه بین المللی استان گفت: پرواز کاروان حاج استان با ۲۵۶ سرنشین در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز جمعه به زمین می‌نشیند.
وی ازخانواده خواست به دلیل همزمانی با پرواز داخلی از اجتماع در فرودگاه خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان