Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@03:05:02 GMT

بدترین المپیک تاریخ در راه است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۵۳۵۱

بدترین المپیک تاریخ در راه است

به گزارش جام جم آنلاین ، ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام شد که کره شمالی به دلیل برخی مسائل و تنش های سیاسی با دولت ژاپن از حضور در المپیک توکیو انصراف داده است.

اما اخبار مربوط به المپیک توکیو فقط خلاصه شده به نام کره شمالی نیست. آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار جنجالی المپیک توکیو در رسانه های مختلف جهان است:

*خبرگزاری شینهوا اعلام شد که برخی از اعضای کمیته برگزاری رقابت های المپیک درخواست هایی از سوی نهادهای داخل ژاپن دریافت کرده اند که از آنها خواسته شده که مقدمات منتفی کردن کلی برگزاری رقابت های المپیک توکیو را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس شدیدی بابت شیوع گسترده ویروس کرونا در زمان برگزاری رقابت ها وجود دارد اما دولت ژاپن که تا همین امروز هم خسارات کلانی بابت تعویق یک ساله خورده است به هیچ عنوان قصد ندارد رقابت ها را کنسل کند. پیش بینی این است که در روزهای آتی فشارها برای لغو کلی رقابت ها بیشتر شود. در صورت لغو کلی رقابت ها ، دولت ژاپن بیش از 13 میلیارد دلار خسارت متحمل خواهد شد.

*المپیک توکیو بدترین المپیک تاریخ از لحاظ میزان رضایتمندی مردم خواهد بود. به تازگی تلویزیون ژاپن یک نظرسنجی انجام داده است که نتایج این نظرسنجی نشان می دهد 77.3 درصد از مردم این کشور مخالفت شدیدی با برگزاری المپیک در کشورشان دارند. نخستین دلیل مخالفت آنها پاندمی کرونا است و دومین دلیل نیز مشکلات اقتصادی کشور ژاپن اعلام شده.

تا به حال در تاریخ رقابت های المپیک، هیچ دوره ای به اندازه سال 2021 مردم یک کشور با برگزاری المپیک در کشورشان مخالفت نکرده اند.

*ورزشکاران شرکت کننده در رقابت های المپیک 2021 روزهای سختی را در این کشور تحمل خواهند کرد. اگر واکسینه شوند که هیچ اما اگر واکسن نزنند حق خروج از هتل محل اقامت خود را ندارند و گردش آنها در سطح شهر ممنوع است ضمن اینکه حق ارتباط با سایر ورزشکاران را هم ندارند و فقط در زمان برگزاری مسابقات می توانند از هتل خود خارج شوند. در واقع با ورزشکارانی که واکسن نزنند همانند یک زندانی برخورد خواهد شد.

پیش از این شرایط مشابهی در رقابت های تنیس اوپن استرالیا وجود داشت و تنیسورها اعتراض شدید خود را به نحوه برگزاری رقابت ها نشان داده بودند. حالا که المپیک ابعاد بسیار گسترده ای دارد و مشخص است که اعتراضات در این رویداد به چه شکل خواهد بود.

*شانگهای تودی پیش بینی می کند در زمان برگزاری رقابت های المپیک 2021 توکیو جمعیت زیادی از مردم در محل برگزاری رقابت ها و یا بیرون از آن در حالی که پلاکارد در دست دارند به شدت در رابطه با برگزاری المپیک در ژاپن اعتراض کنند. نمونه کوچک تر این اتفاق پیش از این در استرالیا و در جریان برگزاری رقابت های تنیس اوپن مشاهده شده بود.

*نشریه تایمز در گزارشی المپیک توکیو را بدترین المپیک تاریخ قلمداد کرد و نوشت تعویق یک ساله رقابت ها و نداشتن تمرین و اردوی کافی برای ورزشکاران و تیم ها بر روی کیفیت مسابقات تاثیر زیادی خواهد داشت که در این صورت بدترین و بی کیفیت ترین المپیک تاریخ را شاهد خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: المپیک استرالیا توکیو برگزاری رقابت رقابت های المپیک برگزاری رقابت ها المپیک توکیو المپیک تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرگزاری مهر، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران که سهمیه تیمی بازی های المپیک را در اختیار گرفته اند، برای آماده سازی حضور در این بازی ها پس از یک ماه حضور در کمپ اورلئان، عازم کره جنوبی شدند تا در رقابت های جایزه بزرگ سئول شرکت کنند.

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران ملی پوشان شرکت کننده در این رقابت ها هستند که از سه روز پیش در سئول پیگیر تمرینات‌شان هستند.

رقابت های جایزه بزرگ سئول در بخش انفرادی برگزار می شود. دیدارهای مقدماتی بخش مردان روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) برگزار می شود و دیدارهای جدول ۶۴ نفره به بعد هم دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

بعد از حضور در جام جهانی مجارستان که فروردین برگزار و منجر به قطعی شدن سهیمه تیمی شمشیربازی اسلحه سابر برای المپیک شد، حضور در جایزه بزرگ سئول دومین رویدادی است که ملی پوشان درسال جاری در آن شرکت می کنند.

کد خبر 6094492

دیگر خبرها

  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • بدترین خبر ممکن: احتمال غیبت کاپیتان یونایتد
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند