Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@16:46:42 GMT

همکاران با قاچاق کالا به هر شکلی برخورد کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۵۴۳۹

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همکاران با قاچاق کالا به هر شکلی برخورد کنند. مسئولان در مرز‌ها و شهر‌ها برخورد با قاچاق سلاح و مشروبات الکلی را تشدید کنند؛ دادگاه‌ها به نحوی با آن‌ها برخورد کنند که بازدارنده باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با حضور رئیس قوه قضاییه امروز هفدهم فروردین ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این جلسه گفت: همه اقدامات فرع بر صلاحیت قاضی است و یکی از مسائلی که باعث اطاله دادرسی می‌شود، اختلاف در صلاحیت است؛ باید تلاش کنیم اختلاف را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: باید در دیوان عالی کشور بعنوان یک آسیب شناسی اختلاف را به حداقل برسانیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همکاران با قاچاق کالا به هر شکلی برخورد کنند. مسولین در مرز‌ها و شهر‌ها برخورد با قاچاق سلاح و مشروبات الکلی را تشدید کنند؛ دادگاه‌ها به نحوی با آن‌ها برخورد کنند که بازدارنده باشد.   اختلاف در صلاحیت رسیدگی، موجب اطاله دادرسی است
رئیس قوه قضائیه گفت: اختلاف در صلاحیت رسیدگی، موجب اطاله دادرسی است و باید آسیب شناسی و ساماندهی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با بیان اینکه یکی از عوامل اطاله دادرسی، امر اختلاف در صلاحیت‌های قضات رسیدگی‌کننده است، گفت: باید تلاش شود با اقدامات آسیب‌شناسانه و تبیین و تشریح دقیق قوانین و رصد و پایش موضوعات اختلافی موارد ناظر بر اختلاف در صلاحیت قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌ها به حداقل برسد و از این طریق اطاله دادرسی پرونده‌ها کاهش یابد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع مقابله جدی با قاچاق کالا گفت: ضرورت دارد که مسئولان ذیربط چه در بخش‌های اجرایی و انتظامی و چه در بخش‌های قضایی نسبت به اتخاذ برخورد‌های بازدارنده با عوامل قاچاق سازمان‌یافته به ویژه قاچاق کالا‌های ممنوعه نظیر سلاح و مشروبات الکلی اقدامات لازم را عملیاتی سازند؛ به گونه‌ای که حتی فکر مبادرت به قاچاق سازمان یافته از جمله قاچاق کالا‌های ممنوعه، به ذهن قاچاقچیان نیز خطور نکند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده در سخنان قضات دیوان عالی کشور، گفت: تجهیز سالن دیوان عالی کشور، استفاده از فضای دیجیتال برای دسترسی سریع به قوانین و اخذ آرا به روش دیجیتال از جمله مسائل مهم و قابل دسترس است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: بالاخره همه اقدامات فرع بر صلاحیت قاضی است اگر قاضی صلاحیت نداشته باشد چه صلاحیت ذاتی و چه صلاحیت‌های دیگری که در قانون درج شده است نمی‌تواند وارد پرونده شود.

وی گفت: باید تلاش کنیم اختلاف را به حداقل ممکن برسانیم، چون یکی از مسائلی که موجب اطاله دادرسی می‌شود اختلاف در صلاحیت است و خیلی هم ثمربخش نیست. برچسب ها: رئیس قوه قضائیه ، حجت الاسلام رئیسی ، دیوان عالی کشور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام رئیسی دیوان عالی کشور اختلاف در صلاحیت رئیس قوه قضاییه دیوان عالی کشور حجت الاسلام قاچاق کالا اطاله دادرسی برخورد کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی

میثم روحی رئیس شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری گفت: شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری پرونده قاچاق ۳۹۶ کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیاردو ۲۳۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیاردو ۷۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

روحی گفت: ماموران پلیس شهرستان میاندورود کود قاچاق را در یک دستگاه کامیون کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه