Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خانه ملت،  فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای با تسلیت شهادت دو محیط بان زنجانی اظهار کرد: بار دیگر خبر تلخ و تاسف بار شهادت محیط بانان مدافع حریم سبز محیط زیست کشور، قلب آحاد ملت شریف و بزرگ ایران، کارکنان خدوم و مجموعه زحمتکش سازمان حفاظت محیط زیست و همه علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست کشور را جریحه‌دار و داغدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: خبر تلخ و تاسف بار شهادت ناجوانمردانه محیط بانان غیور و جان برکف اداره کل محیط زیست استان زنجان شهیدان مهدی مجلل و میکاییل هاشمی در حین انجام ماموریت در صیانت از عرصه‌های زیست محیطی و در جریان تعقیب و گریز از سوی افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، نشان داد که متجاوزان به عرصه‌های زیست محیطی از هیچ گونه جرم و جنایتی در رسیدن به اهداف پلید و اقدامات غیرقانونی خود ابایی ندارند و در سایه بی‌توجهی، عدم برخورد جدی و نبود قوانین بازدارنده در حمایت از محیطبانان مظلوم و فداکار، از حاشیه امنی برخوردار بوده و این گونه بی‌محابا و به طرز وحشتناک و جنایتکارانه‌ای این محیط بان عزیز را که در راه انجام ماموریت بودند را مورد سوء قصد قرار داده و به شهادت می‌رسانند.

فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، از همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی خواستار پیگیری جدی و فوری این حادثه تلخ و شناسایی و دستگیری عاملان و مسببان این جنایت وحشیانه است و امید است این حادثه تلخ و حوادث مشابه آن در گذشته، درس عبرتی باشد برای کسانی که با همراهی  و همنوایی با بحث شکار غیرقانونی، دست این متجاوزان را به خون پاک و مطهر این عزیزان آلوده می‌کنند و خانواده‌های آنها را داغدار و قلب ملت شریف ایران را جریحه‌دار می‌کنند.  

این بیانیه تصریح کرد: از قوه قضاییه خواستار رسیدگی ویژه و پیگیری جدی موضوع به منظور شناسایی، دستگیری و اشد مجازات برای عوامل و مسببان این جنایت هولناک هستیم تا انشالله بار دیگر با اقتدار دستگاه قضایی، شاهد جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ و ناگوار در کشور باشیم و این واقع تلخ تلنگری برای زمینه همدلی و همراهی دستگاه‌های مسئول جهت تدوین و تصویب قوانین بازدارنده به منظور حمایت از محیط‌بانان عزیز کشورمان باشد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست محیط بان فراکسیون محیط زیست مجلس قوه قضاییه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست محیط بان فراکسیون محیط زیست مجلس سازمان حفاظت محیط زیست محیط بان فراکسیون محیط زیست مجلس قوه قضاییه زنجان اخبار کنکور محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است