Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از بین ۱۳۳ مورد پیشرفت هسته ای که قرار است در سالروز دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در روز ۲۰ فروردین رونمایی شود، ۴۰ مورد در حوزه غنی سازی است.

قدس آنلاین: بهروز کمالوندی با بیان اینکه پانزدهمین گرامیداشت سالروز ۲۰ فروردین امسال در مجموعه سعدآباد برگزار می شود و قرار است از ۱۳۳ مورد دستاورد و پیشرفت در صنعت هسته ای با حضور رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی رونمایی شود، افزود: همچنین ۱۲ پروژه در زمینه‌های مختلف از جمله کوانتوم، لیزر، پزشکی هسته‌ای، غنی‌سازی توسط رییس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: نمایشگاهی در حاشیه این مراسم بر پا خواهد شد که به ارایه و معرفی پیشرفت‌های هسته‌ای کشور طی یک سال گذشته به ویژه در حوزه‌های غنی‌سازی، قطعات و تجهیزات مرتبط با راکتور آب سنگین اراک و رادیوداروهای تشخیصی و درمانی است.

کمالوندی گفت که دستاوردها و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این ۱۳۳ مورد از بین ۲۵۵ مورد ممیزی و برای ارایه در نمایشگاه آماده شده است که از این تعداد ۴۰ موردش به تجهیزات و قطعات مربوط به حوزه غنی سازی و انواع ماشین های سانتریفیوژ مربوط است.

وی ادامه داد: یکی از پیشرفت های انجام شده در حوزه غنی سازی، شروع تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ است که دارای ۵۰ سو است. این ماشین یکی از مهمترین سانتریفیوژهای کاملا بومی ایران است که با روش های جدید استاندارد ساخته و فعالیت می کند.

رونمایی از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای دانشمندان ایرانی امسال در حالی صورت می‌گیرد که در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و به منظور ممانعت از بروز مخاطرات احتمالی و بر اساس تأکیدات و مقررّاتِ وضع شده از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا، برنامه روز ملی هسته‌ای همانطور که هر ساله برگزار  می شد، انجام نگرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز فناوری هسته ای رونمایی دستاوردهای هسته ای 20 فروردین حوزه غنی سازی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی فلاح دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، از دو پلتفرم زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نگاه بر این است در توسعه زیرساخت ها توسعه پلتفروم ها و افزایش ضریب نفوذ ارکان پلتفرم ها در بخش های مختلف جهش گونه باشد، گفت: ظرفیت های بالقوه ای که در توسعه زیرساخت ها با سیاست های کلان توسعه یافته، دسترسی به پهن باندها را سبب شده است.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی و توسعه زنجیره ارزش ها در مازندران به دنبال آن هستیم که فعالان اقتصادی در حلقه های زنجیره ارزش و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال پررنگ شود، افزود: در این نمایشگاه از دو پلتفورم در حوزه گردشگری و مرکبات رونمایی شد.

فلاح ادامه داد: پلتفرم «هفت گالری» برای حوزه صنایع دستی و ارکان تامین کننده صنایع دستی و معرفی محصولات رونمایی شده و پلتفرم «ایران تراول» در حوزه طراحی سفر بود که با همکاری اداره کل فناوری تامین مالی شده است.

این مسئول یادآور شد: این پلتفرم ها با تمرکز بر زنجیره ارزش نقش خود را در ضریب نفوذ دیجیتال و افزایش دسترسی ها به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی، تولید و رونمایی شده است.

کد خبر 6092673

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال