Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:10:48 GMT

تورم قوانین با تصویب لوایحی که هیچ گاه اجرایی نمی شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۰۹۵

تورم قوانین با تصویب لوایحی که هیچ گاه اجرایی نمی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران با توضیحات محمد رضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت.

جوادی یگانه با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار شهر تهران که مسئولیت تمام یا بخش عمده‌ای از درآمدهای خانوار را بر عهده دارد گفت: برای اجرای برنامه‌ها به بهترین نحو نیاز به ایجاد یک سامانه اطلاعاتی داریم و البته با شناسایی‌های صورت گرفته بسته‌های آموزشی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع این لایحه بر مبنای مساله مالی نیست و در نظر داریم خدمت رسانی تجمیع شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مهارتی کوثر گفت: باید کارهای پراکنده تجمیع شود. و این لایحه کمک کننده است.

حجت نظری در مخالفت با این لایحه گفت: چرا شهرداری به دنبال تورم مقررات است اما به فکر اجرا نیست، مصوبه استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت در حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب که در ماده یک آن، این افراد (زنان سرپرست خانوار) از سال ۹۸ تا امروز مورد توجه قرار نگرفته و شهرداری برای اجرای آن اقدامی نکرده است و حالا لایحه دیگری آورده است در حالی که مصوبه قبلی از لایحه امروز موسع تر است.

وی در ادامه گفت: یا آقای جوادی از این مصوبه اطلاعی ندارند که باید تأسف خورد یا اطلاع دارند و اقدامی نکردند و باز هم جای تأسف دارد.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه این طرح فوریت دارد اظهار داشت: فرصت مدیریت شهری تا پایان دوره محدود است و بهتر است اعضا برای ساماندهی به وضعیت این زنان به این لایحه رأی موافق دهند.

وی مساله اشتغال زنان سرپرست خانوار را دارای ابعاد متخلفی دانست و از معاونت اجتماعی تشکر کرد که طرح جامعی را با رویکرد اجتماعی و فرهنگی و مهارت آموزی ارائه داده است و گفت: نباید اقدامات اداره کل امور بانوان را نادیده بگیریم.

به عقیده وی این کار جدی است و ابعاد زیرساختی برای زنان دارد.

یک فوریت این لایحه به رأی گذاشته شد و با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

اما نظری از هاشمی که وی را مخالف توانمندسازی زنان خوانده بود، خواست شأن اعضا را رعایت کند و اظهار داشت: من با توانمندسازی زنان مخالف نیستم، من با بی عرضگی مدیران شهری و تورم قوانین مخالفم.

وی ادامه داد: در حالی که شهرداری در این زمینه باید در پایان سال اول لایحه می‌آورد، حالا در پایان سال سوم لایحه آورده است آن‌هم در شرایطی که خود شورا در این زمینه مصوبه داشته است، سوال این است که چرا می‌خواهیم به نام شورای پنجم این لایحه‌ای ثبت شود؟ ما که نمی‌خواهیم ملت را گول بزنیم.

کد خبر 5182547 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: جوادی یگانه شهرداری تهران حجت نظری زنان سرپرست خانوار شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا سیزده به در قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا بنیاد برکت شورای شهر هوای سالم شهرداری وضعیت معابر وزارت آموزش و پرورش آزادی زندانیان زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد

به گزارش جماران؛ نمایندگان کنگره آمریکا لایحه ای را برای مقابله با تظاهرات های حمایت از فلسطین تصویب کردند.

به نوشته اسپوتینک، این سند به ویژه به مقامات این امکان را می دهد که از کمک مالی به دانشگاه هایی که در قلمرو آنها تجمعات «یهودستیزانه» برگزار می شود، خودداری کنند.

فاکس نیوز گزارش داد که دست کم 167 نفر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه های ایالات متحده در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

بدین ترتیب مجموع بازداشت شدگان در این گونه تجمعات در دو هفته اخیر به دو هزار نفر نزدیک می شود.

 

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد