Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکش، الجزایر را به گفتگوی مستقیم برای حل نزاع بر سر صحرای غربی دعوت کرده و این کشور را مسئول ادامه این نزاع دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این اولین واکنش مراکش به اتهام‌های الجزایر مبنی بر سنگ اندازی در مسیر تعیین فرستاده جدید سازمان ملل برای این منطقه است.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در کنفرانس خبری بعد از آنکه سنگال دومین کنسولگری را در شهر الداخله، دومین شهر بزرگ صحراء افتتاح کرد، گفت: حل مساله صحراء جز از طریق نشستن بر سر میز مذاکره مستقیم میان مراکش و الجزایر صورت نخواهد گرفت، چراکه دو کشور دو طرف واقعی در نزاع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه حل نیز فقط مراکشی و الجزایری خواهد بود.

بوریطه تصریح کرد: هر طرفی که رویکردی دارد، باید آن را به صورت آشکار بیان کند، الجزایر در ایجاد نزاع و ادامه آن نقش دارد و باید به مسئولیت‌های خود در این نزاع عمل کند.

وی همچنین از "مانورهای" دستگاه دیپلماسی الجزایر انتقاد کرد و گفت: مساله صحرای غربی یک مساله ماهیتی برای دیپلماسی الجزایر است و از سال‌ها قبل، آن را پرونده اصلی به حساب می‌آورد و روی آن کار می‌کند. این امر در گفته‌های مسئولان الجزایری و تحرکاتی که انجام می‌دهند، نمود دارد.

در حالی که صبری بوقادوم، وزیر خارجه الجزایر روز شنبه رباط را به سنگ اندازی در مسیر تعیین فرستاده جدید سازمان ملل و مخالفت با ۱۰گزینه پیشنهادی در این باره متهم کرد؛ بوریطه گفت: ما این سوال را می‌پرسیم که چه کسی در مسیر تعیین فرستاده‌ای جدید سنگ اندازی می‌کند؟ چه کسی بین گفته و عملش تناقض وجود دارد؟ چه طرفی از نقض آتش بس حمایت می‌کند؟ این در حالی است که مراکش با پیشنهاد ارائه شده توسط دبیرکل سازمان ملل، تعامل مثبت داشته است. این الجزایر است که در تعیین فرستاده جدید سازمان ملل در صحراء سنگ اندازی می‌کند. این کشور مسئول ادامه یافتن این نزاع طی این سال‌ها است.

وی اظهارات مسئولان الجزایر درمورد وضعیت حقوق بشر در مراکش و اقلیم‌های جنوبی را مضحک خواند و گفت: آیا این الجزایر است که درمورد حقوق بشر صحبت می‌کند؟ الجزایر آخرین کشوری است که می‌تواند درمورد حقوق بشر حرفی به میان بیاورد.

وی همچنین گفت: افتتاح کنسول‌گری‌های خارجی در صحراء یادآور این است که تعلق داشتن صحرای غربی به مراکش یک حقیقت تاریخی و حقوقی است و این مساله قابل مذاکره و مناقشه‌ نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراكش الجزاير تعیین فرستاده سازمان ملل صحرای غربی سنگ اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی

به گزارش قدس آنلاین، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از ۴۰ روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم