Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@20:37:43 GMT

توجه به بعد فرهنگی شهر قم باید مد نظر باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۲۱۸

توجه به بعد فرهنگی شهر قم باید مد نظر باشد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بعد فرهنگی نادیده گرفته شود و فضای شهر باید بیانگر بعد فرهنگی و معنوی شهر بوده و با این هدف طراحی و برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با اشاره به گزارش عملکرد شهرداری قم اظهار داشت: عملکرد شهرداری قم نشاط و امید را در جامعه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تلاش برای رشد شهر قم را به‌عنوان شهر اهل‌بیت (ع) عامل خوشنودی دانست و افزود: نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری شما در اقدامات و آبادانی شهر قابل‌تقدیر بوده و به شخصاً از شما تشکر می‌کنم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نام‌گذاری سال را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری برای تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید برنامه‌های شهرداری نیز در این جهت قرار گیرد.

وی توانایی‌های شهرداری قم درحرکت در جهت تولید را مطرح کرد و گفت: نقشه راه که مقام معظم رهبری برای همه جامعه بوده و تنها مخاطب وی دولت و دستگاه قضایی نبوده و شهرداری نیز می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

امام‌جمعه قم تولید را در همه حوزه‌ها دانست و گفت: حتی در جامعه علمی نیز باید تولید در حوزه علم و تولید محتوا در دستور کار قرارگرفته و با بررسی نوع پشتیبانی و مانع زدایی حتی در حوزه علمیه حرکت‌های جدیدی انجام‌شده تا همه بخش‌های جامعه وارد میدان عمل شود.

وی مدیران شهرداری را به بررسی نوع تولید، پشتیبانی و مانع زدایی در شهرداری دعوت و تصریح کرد: امیدواریم هدف شهرداری در سال جدید تحقق این شعار بوده و در بخش‌هایی مانند صدور پروانه و بررسی دوباره قوانین و تسریع در کار مردم موردتوجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تلاش دشمن در ایجاد نارضایتی در مردم را خطرناک خواند و خاطرنشان کرد: دشمن همین سوژه‌های موجود را بزرگ کرده و بازتاب می‌دهد و ضربه‌ای به ما وارد می‌کند.

وی تجربه عملی انقلاب در ۴۰ سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: کسب رضایت و حفظ مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام است و باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد تا مردم به‌عنوان ستون انقلاب همچنان پشتوانه نظام باقی بمانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری حضور مردم در همه بحران‌ها را یادآور شد و گفت: در زلزله، سیل، کرونا و بحران‌های بزرگ این مردم بوده‌اند که در کنار نظام بوده و دشمن درصدد فاصله ایجاد کردن بین مردم و انقلاب است.

وی حکومت حضرت علی(ع) را یادآور شد و ابراز کرد: نظامی که پشتوانه مردمی را نداشته باشد نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد و حکومت حضرت علی (ع) حتی باوجود مشروعیت بدون حمایت مردم نتوانست ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: باید عملکرد شهرداری به‌گونه‌ای باشد که مردم شهرداری را از خود دانسته و خوشبختانه شهرداری قم خدمت‌رسانی خوبی به مردم دارد.

وی به ارائه پیشنهاد به شهرداری پرداخت و افزود: زندگی خانواده‌های متدین در قم دچار مشکل شده و اگر شهرداری قم می‌تواند شرایط مطلوب‌تری برای مردم ایجاد کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با گلایه از ایجاد صف برای مواد غذایی گفت: این صف‌ها باید برای روز انتخابات و رأی‌گیری باشد اما متأسفانه امروز برای تأمین مایحتاج مردم صف ایجادشده و اگر شهرداری می‌تواند در این حوزه ورود کرده و این شرایط را مدیریت کند.

وی ارائه خدمات به شهروندان در همه حوزه‌ها را مطرح کرد و ادامه داد: تأسیس فروشگاه‌های مواد غذایی و البسه مناسب می‌تواند شرایط مناسب‌تری برای مردم ایجاد کرده و رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأسیس کتابخانه‌های دینی در بوستان‌ها را نیز مطرح کرد و یادآور شد: باید خانواده‌ها هم‌زمان با استراحت و استفاده از فضای بوستان‌ها بتوانند با فرهنگ دینی آشنا شده زیرا شهر قم شهر ویژه‌ای بوده و باید به مسائل فرهنگی و معنوی بیشتر پرداخته شود.

وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در دو حوزه دانست و گفت: هم سیما و منظر شهر قم و هم ارتقاء فرهنگ شهر قم دو دغدغه مقام معظم رهبری بوده که باید به آن بیشتر پرداخته‌شده و در کنار توسعه زیرساخت‌های شهر به ارتقاء بعد فرهنگی نیز توجه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: نباید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بعد فرهنگی نادیده گرفته شود و فضای شهر باید بیانگر بعد فرهنگی و معنوی شهر بوده و با این هدف طراحی و برنامه‌ریزی شود.

وی شهرداری را مهم‌ترین رکن شهر معرفی و تأکید کرد: باید نقش شهرداری در حوزه فرهنگی نیز مانند سایر حوزه‌ها پررنگ‌تر شده و شاهد پیشرفت فرهنگی شهر نیز باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهر قم حسینی بوشهری مقام معظم رهبری برنامه ریزی حسینی بوشهری بعد فرهنگی شهرداری قم یادآور شد آیت الله شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، اسوه فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان و معلمان با بیان این که کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است، گفت: توان و معرفت معلمان در هر زمان می‌تواند الگویی برای نسل‌های مختلف در کشور باشد؛ بنابراین باید در بحث انتخاب معلمان و توجه به ظرفیت‌های آنان برای انجام وظایف آموزشی توجه ویژه صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف مانند منزلت مادران در خانواده و قدر و منزلت معلمان و اسوه‌های جامعه سرمایه گذاری می‌کند تا ارزش آن‌ها را از بین ببرد؛ بنابراین باید در این مسیر روی معیشت معلمان و منزلت آنان کار کرد تا با آرامش خاطر لازم خدمت کنند.

 در ادامه درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته ارائه کرد.

در پایان این دیدار از ۸ نفر از معلمان نمونه استانی و کشوری تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند