Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ با بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب هشت‌هزار و ۱۴۲ پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق کلید خورد.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، در آغازین ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی مرحله سوم پویش #هرهفته الف_ب-ایران امروز (سه‌شنبه، ۱۷ فروردین) کلید خورد و بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب هشت‌هزار و ۱۴۲ پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا شده و برای اجرای آنها افزون بر ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وزارت نیرو با هدف عملیاتی کردن طرح‌های صنعت آب و برق از نیمه دوم سال ۹۸ برنامه‌ای را با نام پویش #هر هفته الف_ب_ ایران طراحی و عملیاتی کرد که در قالب این برنامه مقرر شد بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق اجرایی شود.

مرحله نخست این پویش از نیمه دوم سال ۹۸ کلید خورد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره این پویش، ضمن اشاره به اجرای ۲۲۷ پروژه پویش هر هفته_الف_ب_ایران در سال ۹۸، خاطرنشان‌کرد: هدف این پویش شکل دادن به یک برنامه منظم برای خدمت‌رسانی به مردم بوده و کار وزارت نیرو به عنوان یک دستگاه خدماتی تولید، تامین و عرضه آب و برق است، اما اینکه نشان دهیم به‌ویژه در شرایط جنگ‌ اقتصادی دولت به‌طور کلی و وزارت نیرو به‌طور خاص این توانایی را دارد که با وجود همه مضیقه‌ها برنامه‌ریزی کرده و مهرماه ۹۸ اعلام کند تا پایان سال ۲۲۷ پروژه را با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به اتمام می‌رسانیم، نقطه مثبتی در عملکرد است.

برپایه این گزارش، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه سال ۹۹ آغاز کرد.

این پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت تدبیر و امید زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود که تا پایان سال ۹۹، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر شد از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که حسن روحانی رییس‌جمهوری، دهم تیرماه ۹۹ در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دل‌گرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

ویژگی بارز دومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران این بود که علاوه بر توجه به پروژه‌های ساخت‌وسازی، برای نخستین بار و در قالب این پویش پروژه‌های سازوکاری هم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برچسب هاایران حسن روحانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران حسن روحانی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مهم صنعت آب و برق هفته الف ب ایران بهره برداری هفته الف ب پویش هر هفته وزارت نیرو وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات احداث پل روستای سوخته کلا پس از وقفه طولانی درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با عزم راسخ راهداران بعد از حدود ۱۰ سال صبوری قائمشهری‌ها پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با تلاش‌های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذار گردید در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانیان با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت، گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستا‌ها از اولویت‌های دولت مردمی است، افزود: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیاز‌های اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می‌باشد.

جهانیان گفت: طی یک سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد