Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مرحله از سفر به ۴ کشور آسیای مرکزی امروز در بیشکک با روسلان کازاکبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، همکاری‌ها منطقه ای و موضوعات بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری در قرقیزستان و همچنین عید نوروز، به روابط عمیق، تاریخی و فرهنگی کشورمان با مردم منطقه اشاره کرد و با  تاکید بر متناسب نبودن حجم روابط اقتصادی - تجاری فی‌مابین با ظرفیت های موجود،  خواستار استفاده از امکانات گسترده موجود برای ارتقا سطح همکاری ها بویژه در حوزه های فنی - مهندسی، راهسازی، سد سازی، احداث نیروگاه های حرارتی،  خورشیدی و آبی، حمل و نقل و ترانزیت شد.

ظریف با اشاره به برخی موانع توسعه همکاری های دو کشور از جمله ویروس کرونا و همچنین ویروس تحریم های یکجانبه،  غیر قانونی و ظالمانه آمریکا،  ابراز امیدواری کرد با انجام واکسیناسیون این همه گیری پشت سر گذاشته شود و همچنین ویروس تحریم نیز با انجام تعهدات ایالات متحده برطرف و امکان انتفاع دو کشور از همکاری‌های فی‌مابین خصوصا در حوزه های اقتصادی و تجاری را فراهم تر سازد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر ضرورت مصون سازی روابط فی‌مابین در زمینه تحریم ها، علاقمندی کشورمان به همکاری کامل با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را مورد تاکید قرار داد.

روسلان کازاکبایف وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان  نیز در این دیدار با تشکر و قدر دانی از جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم قرقیزستان در زمینه مقابله با کرونا، خصوصا با توجه به شرایط دشوار ناشی از تحریم ها، به روابط فرهنگی و ارزش‌های مشترک فی‌مابین اشاره و آمادگی کشورش برای همکاری های همه جانبه در حوزه های مختلف ازجمله کشاورزی،  تولید دارو، ساخت نیروگاه های برقی -آبی کوچک و متوسط وفعال سازی مجدد پروازهای بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

مسائل منطقه خصوصا روند صلح در افغانستان و همکاری های دوکشور در حوزه های منطقه ای و بین المللی از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در این دیدار بود.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران بیشکک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران بیشکک جمهوری اسلامی ایران بیشکک اخبار کنکور وزیر امور خارجه همکاری ها فی مابین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان

وزیر خارجه کشورمان در دیدار هیات پارلمانی ترکیه، نقش ملت ترکیه در گسترش تمدن اسلامی و ارزش‌های انسانی را ستود. - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران که در راس هیاتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار  و در خصوص  روابط و همکاری‌های فی مابین  دو کشور گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات  با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش های انسانی داشته‌اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری های دو کشور، روند مناسبات در حوزه های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور  گسترش مناسبات بویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو‌ ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی  موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای  توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور و عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای قزاقستان، فنلاند و صربستان
  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان