Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:36:51 GMT

هشدار جهاد کشاورزی درباره مصرف قارچ‌های سمی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۵۶۲

هشدار جهاد کشاورزی درباره مصرف قارچ‌های سمی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدعلی شریکیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شمار زیادی از قارچ‌های خودروی طبیعی می‌توانند سمی باشند و تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی تنها در آزمایشگاه امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید 

خسارت هزار میلیاردی حوادث طبیعی در خراسان شمالی

شریکیان افزود: هیچ فردی با مشاهده ظاهر قارچ، توانایی تشخیص انواع سمی از غیرسمی آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریکیان گفت: به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و حتی پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به بروز مسمومیت در افراد شده و عوارضی جدی و حتی مرگ آنان را در پی داشته باشد.


شریکیان با اشاره به رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی، افزود: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی در خصوص سمی و غیرسمی بودن آن نظر داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است به قیمت جان فرد و یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن بینجامد.

۴۸ واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید سالانه ۵۵۰ تن در خراسان شمالی فعالیت دارند.

انتهای  پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قارچ سمی جهاد کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.


 این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی