Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@09:00:37 GMT

درخشش گیلان در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۶۴۷

درخشش گیلان در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اختتامیه نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی به‌صورت ویدئوکنفرانسی در سرتاسر کشور برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه پدیده مواد مخدر ازجمله بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها توان آسیب‌پذیری فروانی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه دارد، به این دلیل از پدیده مواد مخدر به‌عنوان بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر جهان یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل حیدری آزاد با اشاره به راهکارهای مبارزه با مواد مخدر در کشور و گیلان، گفت: کاهش عرضه و تقاضا دو استراتژی مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده و این مهم در گیلان در حال انجام است.

وی با اذعان به اینکه باید در خصوص آسیب‌های مواد مخدر در استان فرهنگ‌سازی اندیشیده شود، گفت: باید از طریق آگاهی و فرهنگ‌سازی، میزان مشارکت را در جامعه افزایش داده و در عرصه پیشگیری مواد مخدر در استان اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا از طریق ریشه مواد مخدر به حداقل می‌رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به نقش مؤثر پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان گیلان تصریح کرد: باید با برگزاری برنامه‌های آموزشی و دوره‌های مختلف خانواده‌ها را از خطرات مصرف مواد مخدر آشنا کنیم زیرا در این صورت می‌توان آسیب‌های این مواد خانمان‌سوز را در جامعه کاهش دهیم.

حیدری آزاد یکی از اهداف برگزاری جشنواره یاریگران زندگی را ایجاد موج اجتماعی در خصوص مبارزه با مواد مخدر دانست و بیان کرد: بسترسازی همگانی در فضای مجازی، جلب مشارکت‌های مردمی، ایجاد موج اجتماعی در میان فعالان رسانه‌ای در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر ازجمله مهم‌ترین اهداف نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم تبیین مفهوم یاریگری در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: مشارکت هنرمندان و استفاده از ایده‌های خلاقانه آنان در تبیین مفهوم یاریگری در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در نوع خود حاکی از اعتماد اصحاب رسانه به سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، از ارسال بیش از ۲۵ آثار از گیلان به جشنواره ملی یاریگران زندگی خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ هزار اثر از ۲۰۰ شهرستان کشور به این جشنواره ارسال و توسط هیئت اجرایی و اعضای کمیته اجرایی جشنواره در ۳۴ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانی بررسی و رتبه‌بندی شد.

به گزارش فارس، المیرا فرهمند در بخش پویانمای و نیکان نیک‌پور در بخش موشن‌گرافیک از استان گیلان حائز رتبه‌های برتر کشور در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان مواد مخدر جشنواره مشارکت اسماعیل حیدری آزاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان استان گیلان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ اسدیان گفت: ماموران انتظامی شهرستان مرند در۴۸ ساعت گذشته موفق شدند ۲۲معتاد متجاهر و پر خطر را از پارک‌ها و محل‌های مختلف شهر جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کنند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در ادامه اجرای طرح آرامش در شهر توانستند انواع مختلف مواد مخدر از جمله مقدار ۵۷۰ گرم تریاک، ۱۶۰ گرم سوخته تریاک، ۳۴ گرم شیره تریاک، تعداد ۲ دستگاه ترازوی دیجیتالی توزین مواد مخدر، تعداد ۲ عدد وافور و مقداری مواد مخدر صنعتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند در خصوص اجرای طرح‌های مختلف در سطح شهر گفت: طرح آرامش در شهر در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مطالبات مردمی در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی با هدف دستگیری خرده فروشان، معتادان متجاهر در سطح شهرستان مرند به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ اسدیان خاطرنشان کرد: به جهت افزایش رضایتمندی مردمی اجرای این طرح‌ها همچنان با جدیت در دستور کار پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مصرف، تهیه و توزیع انواع مواد مخدر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • درخشش هنرجوی هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه مشهد
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه