Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جشنواره یاریگران زندگی گفت: ما محصولات بسیار فاخر و فراوانی برای رویکرد جدید که پیشگیری در اولویت آن قرار دارد، در نظر داریم.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در اختتامیه جشنواره یاریگران زندگی با بیان اینکه این اختتامیه محصول بیش از یکسال زحمت و تلاش همه نهادهای فرهنگ‌ساز در مجموعه کشور است، گفت: محصول کار امروز در اختتامیه جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شکست رکورد کشفیات مواد مخدر در سال ۹۹

وی درباره جایگاه این جشنواره توضیح داد: در چهار دهه گذشته، ستاد تمرکز بسیار خوبی بر روی اقدامات مقابله‌ای و دستاوردهای بسیار خوبی در ایران و جهان داشته است، به نحوی که در سال ۹۹ رکورد کشفیات را جمهوری اسلامی ایران شکست؛ بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان که کتبا مورد اذعان و تقدیر سازمان ملل هم قرار گرفت و یک رکورد بی‌نظیر و بی‌بدیلی در کنار افزایش ضربه به بنیانهای اقتصادی، کاهش تلفات پلیس و کاهش شهدا بود و اینها در حالی اتفاق افتاد که میزان تولید در افغانستان نسبت به سال قبل افزایش پیدا نکرده بود. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ستاد با مقابله با ورود و عرضه اعتیاد را کم می‌کند، این درست است یعنی باور و وظیفه حاکمیت و همه ماست که تلاش کنیم تا مواد مخدری نباشد و کسی مصرف نکند؛ این شرط لازم است، اما کافی نیست؛ البته نه اینکه به اقدامات پیشگیرانه و کاهش تقاضا توجهی نمی‌شد، اما تمرکز عمده و اولویت بر مقابله بود. به این نتیجه رسیدیم در کنار اولویت داشتن مقابله، باید کاهش تقاضا و پیشگیری مکمل هم شوند، یعنی هم متولیان مربوطه تلاش کنند مواد مخدر وارد نشود و هم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی باشد تا اگر مواد مخدری در دسترس بود بازدارندگی درونی ایجاد شود و کسی مصرف نکند، این دو با هم مکمل هم شوند. 

مومنی در ادامه به تصویب طرح یاریگران زندگی در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: طرح یاریگران برای در اولویت قرار گرفتن پیشگیری تصویب شد، تا اینجا برای اینکه اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد و کار فرهنگی و آموزشی صورت گیرد، همه متفقل القول هستیم و در این موضوع اختلافی نیست، اما اینکه چه محصولی تولید کنیم که اثرگذار باشد، اهمیت کار است. 

مومنی یادآور شد: باتوجه به شرایط امروز که رقبای فراوانی در عرصه فضای واقعی و مجازی هستند و مخاطبین و جوانان با انبوه محصولات احاطه شدند، چه محصولی تولید کنیم که موثر باشد؛ نکته مهم کار اینجاست. مسیری بود که با هزینه‌های فراوان و دست‌اندرکاران می‌خواهیم که تولید محتوا کنند تا ما بتوانیم از آنها استفاده کنیم که این در جای خودش انجام می‌شود. اما نکته مهم این بود که همکاران در عرصه ستاد و وزارت فرهنگ و ارشاد به این نتیجه رسیدند که جشنواره‌ای برگزار شود و از همه آحاد جامعه خواسته شود که هر محصولی را که فکر می‌کنند در این زمینه موثر است ارائه دهند. 

وی بیان کرد: این تصمیم با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی کشور از جمله سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و همه نهادهای فرهنگساز اتخاذ شد و جشنواره شکل گرفت و امروز می‌توانیم بگوییم که ما محصولات بسیار فاخر و بسیار فراوانی برای رویکرد و اولویت جدید که پیشگیری در اولویت قرار گیرد، داریم و به دنبال آن محصولات فاخر هم جمع آوری شود. 

رونمایی از دو داروی موثر درمان اعتیاد ظرف ۲ هفته آتی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون ما بانک بسیار بزرگی از محصولات خوب فرهنگی در جهت هدف کاهش تقاضا داریم.  

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث درمان اشاره کرد و گفت: البته بحث درمان سر جای خود است و در آنجا هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. در کنار درمانهای سنتی رویکردهای نوینی ایجاد شد. به نظر تا دو هفته آینده دو داروی موثر در درمان اعتیاد رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار مومنی ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح یاری گران زندگی اعتیاد مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید