Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی آغاز شده بود، از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به ‌وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته می شود. 

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رایزنی های فنی در قالب نشست های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست می‌باشد. 

همچنین در حاشیه نشست کمیسیون، به روال معمول، جلسات دو جانبه با روسای سایر هیات‌های ۴+۱ برگزار می شود. در این چارچوب، شامگاه دوشنبه دیدار دوجانبه با چین انجام شده و صبح سه شنبه نیز دیدارهایی با هیات روسیه و اتحادیه اروپایی تنظیم شده است. 

شایان ذکر است همانطور که قبلا نیز تاکید شده است هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک یا نشست های کارشناسی مرتبط با آن شرکت نخواهد کرد و هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیات کشورمان نمی باشد و مذاکرات صرفا درچارچوب‌ برجام و با حضور نمایندگان ایران و کشورهای ۴+۱ خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام سيدعباس عراقچي کمیسیون مشترک سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

نخستین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ به‌ریاست معاون اول رئیس ‌جمهوری برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه در مناطق مشترک با کشورهای همسایه بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این نشست بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز تأکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر» بررسی و مقرر شد پس از برگزاری نشست‌های مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات این طرح‌ها، تصمیمات نشست ابلاغ شود.

براساس این گزارش، درباره طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی اعلام شد که با افزایش مبلغ اعتباری تا ۳.۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات