Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال شاکری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به طرح مالیات بر خانه های خالی که توسط این کمیسیون طراحی و در صحن علنی تصویب شد بیان کرد: مالیات بر خانه های خالی سبقه طولانی دارد و متاسفانه اجرا نشده و به تاخیر افتاده است و با پیگیری مجلس و طرحی که تصویب شد، این اقدام صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجام شدن این طرح به شعار سال نیز مربوط است. یکی از موانع تولید نیز همین ناهماهنگی های موجود بین دستگاه ها برای اجرا یک کار واحد است. به طورمثال طی 6 ماه گذشته دائما بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان مالیات اختلاف نظر و عدم هماهنگی در اجرای این قانون بوده است. وزارت راه و شهرسازی اعلام می کرده است که ما اطلاعات و آدرس خانه های خالی را به این سازمان ارسال کردم و آن ها رسیدگی نمی کنند. درعین حال مسئولان سازمان مالیاتی نیز این اقدام را منکر می شوند. چه کسی باید این مشکل را برطرف و کار را انجام دهد؟

*پاسکاری مشکلات بین وزارت شهرسازی و سازمان مالیاتی، مانع اجرای مالیات از خانه های خالی

شاکری عنوان کرد: مسئول انجام کار، همین دو دستگاه اجرایی هستند و پاسکاری و متهم کردن یکدیگر جز ایجاد مانع و توقف کاری که به نفع مردم است، عایده ای نخواهد داشت. بنابراین امیدوار هستیم این مشکل برای اجرای مصوبه مجلس درمورد خانه های خالی حل شده باشد و زیرساخت ها به طورمطلوب به وجود آمده باشد و جلسات بین نهادهای مربوطه به جد برگزار شده باشد تا در تاریخ 19 فروردین بدون اما و اگر این مصوبه اجرا شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: از این جهت می گویم این موضوع نیاز به پیگیری دارد که از بسیاری از افراد که صاحب خانه بودند سوال کردم که آیا برای شما پیامکی درمورد اعلام اطلاعاتتان برای شناسایی خانه های خالی ارسال شده است؟ که همگی گفتند چنین پیامکی دریافت نکرده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بنابراین نمی دانیم این کار چطور پیش می رود و آیا از ظرفیت های لازم استفاده می شود یا خیر. درنتیجه حتما برای اجرای درست این طرح باید هماهنگی های لازم بین این دو دستگاه صورت گرفته باشد.

او معتقد است که برای انجام کار، این دو دستگاه باید در یک پلت فرم واحد جزئیات را پیش ببرند تا هم وزارت شهرسازی و هم سازمان امور مالیاتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

شاکری درانتها تاکید کرد: شروع و صحبت از اجرای این مصوبه آثار خوبی در حوزه مسکن داشته و یکی از آن ها بازگشت برخی خانه های خالی به عرضه و اجاره یا فروش است و همین امر باعث کاهش التهاب مسکن می شود. این مصوبه یکی از اجزاء حل بحران مسکن است و درصدی از مشکل را حل می کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اقبال شاکری مالیات بر خانه های خالی کمیسیون عمران مجلس وزارت شهرسازی مسکن بازار مسکن اقبال شاکری مالیات بر خانه های خالی التهاب بازار مسکن مالیات از خانه های خالی خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که فردی با او تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی مدعی شده که فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان وجه نقد شود. شاکی نیز  وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری شده است.

وی با بیان اینکه مجرمان پرسشی بسیار ساده را از مالباخته مطرح کرده بودند، گفت: این افراد با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که برایس پیامک شده است، از پشت تلفن به آنها اعلام کند. همچنین برخی از کدها را نیز در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کرده است. در نهایت شاکی نیز با یک غفلت ساده متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: رسیدگی به موضوع در دستورکار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و در جریان آن چند مورد شکایت مشابه دیگر نیز به این پلیس اعلام شد. مدتی بعد ماموران با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند را در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشیکل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین بررسی ادله دیجیتال و اعترافات متهمان نشان داد که آنان بالغ بر پنج میلیارد ریال به همین شیوه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست کند، قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس ها نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!