Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@09:58:27 GMT

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۷۵۲۹

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ توضیح داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فرودین ماه آغاز خواهد شد و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تاکید کرد: ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام خواهد شد.   معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۲ خرداد ماه فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز تا ۱۶ شهریور ماه این امکان دیده شده است.   علوی تبار ادامه داد: فرآیند توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.   وی با اشاره به اینکه از ۱۲ تیرماه امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات فراهم است، یادآور شد: در این زمان، خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل شده و یا تغییر رشته داشته باشند، می‌توانند اطلاعات را ویرایش نمایند.   معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه سازمان پژوهش تمام تلاش خود را به منظور قرار گرفتن کتاب‌ها با کمترین قیمت در اختیار خانواده‌ها انجام داده است، گفت: در خصوص قیمت خرید کتاب‌های درسی باید بگویم که امسال سعی شد با حداقل قیمت و کمترین افزایش در اختیار دانش آموزان کشورمان قرار گیرد که در نهایت با میانگین ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف این کتاب‌ها در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.   وی ادامه داد: امکان ثبت نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت‌ها به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.   علوی تبار در مورد قیمت‌ها ادامه داد: برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی بیشترین قیمت ۴۲۵۰۰ در هفتم تا نهم ۶۴۵۰۰ و در پایه‌های تحصیلی دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸,۷۰۰ و در رشته علوم تجربی ۸۴۲۰۰ خواهد بود.   وی در مورد اینکه آیا همراه این کتاب‌های درسی سی دی (لوح فشرده‌ای) هم برای دانش آموزان ارسال خواهد شد بیان داشت: خیر. همه این کتاب‌ها در سایت رشد بارگذاری خواهد شد.   معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: متناسب با سنوات قبل به دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کتاب‌ها به صورت رایگان و یا نیم بها ارسال خواهد شد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبت سفارش کتاب ها پایه های تحصیلی کتاب های درسی دانش آموزان خواهد شد ماه آغاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان