Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: یکی از اقدامات حمایتی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مدیریت شهری و روستایی کشور، تهیه لوایح، آیین نامه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه های مشترک با دستگاه‌ها است.

به گزارش تین نیوز، مهدی جمالی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد سرانجام لوایح تقدیمی به دولت و مجلس شورای اسلامی در بحث مدیریت شهری و روستایی افزود: قانون ساماندهی مدیریت پسماند عادی با اولویت مشارکت بخش غیر دولتی در مجلس تصویب و ابلاغ شد که اقدام خوبی در زمینه مشارکت بخش خصوصی در این حوزه است و لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور به تازگی در هیات وزیران تصویب و برای سیر مراحل تصویب به مجلس ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای تقویت بنیه مالی شهرداری ها و تامین درآمدهای پایدار، لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تهیه و به مجلس  ارسال شده که در حال رفع اشکالات شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی است.

جمالی نژاد اضافه کرد: لایحه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهرداران تهیه و تقدیم هیات دولت شده، تهیه و اصلاح لایحه مدیریت شهری بر اساس بررسی تطبیقی با طرح مطروحه در مجلس با عنوان «طرح جامع مدیریت شهری» نیز در دست اقدام است، همچنین لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی شهر و روستا در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است.

وی تاکید کرد: لایحه اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها تقدیم هیات دولت شده و لایحه اصلاح قانون اداری و استخدامی کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: مدیریت یکپارچه شهری یکی از بحث هایی که سال هاست در دست پیگیری است، اما محقق نشده که داستان طولانی و مفصلی دارد، در برنامه های سوم، چهارم و پنجم این موضوع مطرح شد، اما عملیاتی نشد و نهایت در برنامه پنجم عنوان آن تغییر کرد و به مدیریت هماهنگ شهری تغییر این موضوع به دو دلیل مقاومت دستگاه های اجرایی در واگذاری وظایف و نبود بستر لازم در مدیریت شهری، تاکنون محقق نشده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ‌با بیان اینکه در برنامه ششم نیز این موضوع دنبال شد و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این موضوع تلاش بسیاری کرد، گفت: با همکاری مجلس طرحی آماده شده بود که با درخواست ما مقرر شد به لایحه تبدیل شود تا بیشتر مورد استقبال دستگاه های اجرایی قرار گیرد. نهایتا مقرر شد این لایحه به صورت یکپارچه تنظیم و به دولت و مجلس ارسال شود و امیدواریم تا پایان دولت شاهد بررسی این لایحه باشیم.

وی اعلام کرد: ۵۹۵ فقره بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه ها و تفاهم نامه های در راستای ایجاد وحدت رویه، انسجام و انتظام بخشی امور شهرداری ها، دهیاری ها و شوراها از سوی حوزه عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  تهیه و ابلاغ شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شهری و روستایی مدیریت شهری لایحه اصلاح نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است