Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سعی ما بر این است که امسال بذور گواهی شده برنج را از ۲۲۰۰ تن به ۳۲۰۰ تن برسانیم.

علی موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در شالیزارهای استان در حال انجام است، گفت: از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه به بعد نیز زمان انتقال نشاء برنج به زمین های آب تخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این مرحله تا نیمه دوم تیرماه نیز زمان داشت برنج است و از این زمان تا نیمه شهریور ماه کار برداشت محصول برنج انجام می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: کشاورزان برای اتمام شخم اول شالیزارهای خود از بارندگی‌ها و آب‌های سطحی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی همچنین از کشاورزان خواست پاکسازی انهار، کانال های آبیاری و محافظت از تاسیسات آبی را در شرایط جوی پیش رو انجام دهند و ادامه داد: کشاورزان همچنین اهتمام و توجه به آب گیری کامل آبندان‌های موجود در روستاهای خود با بهره‌گیری از نزولات جوی پیش رو را داشته باشند و با شوراهای روستا، دهیاران و عوامل مرتبط همکاری کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار زمین شالیزار دارد که از این میزان، ۱۸۰ هزار هکتار آن از طریق کانال های آبرسانی از آب سد سفیدرود آبیاری می‌شوند و بقیه نیز از آب بندان‌ها و رودخانه های داخلی استان استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی سال گذشته ۱۴۰۰ تن بذر گواهی شده تولید کرده بود که در سال جاری حدود ۲۲۰۰ تن بذر گواهی شده و مادری را در ارقام هاشمی، گیلانه، رش، انام تولید کرده است، افزود: با توجه به تقاضایی که از طریق کشاورزان بوده سعی ما بر این است که امسال این مقدار را به ۳۲۰۰ تن در ارقام گفته شده و ۲ بذر گواهی شده جدید گیلار و کیان که اضافه خواهد شد، برسانیم.

موسوی گفت: با توجه به شرایطی که در استان وجود دارد کشاورزانی که اقدام به تهیه بذور گواهی شده از جهاد کشاورزی و یا خود مصرفی داشته‌اند، حتما نسبت به ضد عفونی بذرها اقدام کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج بذر جهاد کشاورزی گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد