Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:12:38 GMT

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند سرمایه گذاری ارز دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۷۹۱۶

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند سرمایه گذاری ارز دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در چند روز قبل، شهروندی اراکی با مراجعه به پلیس فتا استان و ارائه شکوائیه ای، درخواست رسیدگی به یک مورد کلاهبرداری سایبری را اعلام کرد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که این فرد مدتی پیش عضو یک سایت فروش ارز دیجیتال شده و مبلغ 7 میلیارد و 700 میلیون ریال بیت کویین خریداری می کند که در هنگام فروش دارایی اش، متوجه مسدود شدن حساب کاربری خود در این سایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: بلافاصله تحقیقات تخصصی از سوی کارشناسان پلیس فتا استان برای رسیدگی به موضوع آغاز و با بهره گیری از دانش و تبحر کارشناسان، مدیر این سایت شناسایی شد.

مفخمی شهرستانی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده، مدیر سایت به مرجع قضائی معرفی و مبلغی که از این شهروند کلاهبرداری شده بود، به وی بازگردانده شد.

وی در ادامه بر ضرورت دقت نظر شهروندان در هنگام انجام تراکنش‌های مالی و خریدهای اینترنتی و بررسی و اعتبارسنجی سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خاطر نشان کرد: با توجه به راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در استان، شهروندان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با تماس با شماره 096380 از مشاوره و خدمات کارشناسان پلیس فتا استفاده کنند.

در حال به روزرسانی

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا استان مرکزی سرمایه گذاری دستگیری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان