Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:19:57 GMT

برگزاری مسابقه هسته ای در کازرون

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۷۹۷۴

برگزاری مسابقه هسته ای در کازرون

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  شفیعی مدیر کانون فرهنگی و هنری منتظران ظهور کازرون گفت:  روز بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای در سابقه پر افتخار انقلاب اسلامی به عنوان روز نمایش شکوه و اقتدار و عظمت ملت ایران ثبت شده و دستیابی به قدرت هسته ‌ای حاصل  تلاش شبانه ‌روزی دانشمندانی است که برای اعتلای ایران و ایرانی کمر همت بسته و در شرایط سخت تحریم ایران را بر قله اقتدار نشاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با اشاره به اینکه تلاش‌های دانشمندان و شهدای هسته‌ای برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و نشان از خودباوری و غرور ملی ایرانیان در عرصه‌های ملی و بین المللی دارد بیان کرد: تلاش و مجاهدت در میان جوانان انقلابی به راه افتاده که حاصل برکت خون همین شهدای والامقام است.

شفیعی، اتکا به دانش بومی و تولیدات دانش بنیان را خمیرمایه اصلی مبارزه با دشمنان و رسیدن به قله‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای نشان از اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری است که با تهدید و تحریم خواهان متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای بوده اند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری منتظران ظهور کازرون ادامه داد: تولید انرژی به ‌ویژه برق، کاربرد‌های فناوری هسته‌ای در پزشکی  تشخیص و درمان سرطان و در صنعت مانند تصویربرداری، جرم‌سنجی، رطوبت ‌سنجی، چگالی‌سنجی و کشاورزی با کنترل آفات و نگهداری محصولات کشاورزی، کنترل بیماری‌های گیاهی و علف هرز است.

او، افزود: زندگینامه دانشمندان هسته‌ای، تاریخچه فناوری هسته‌ای، مفاهیم اصلی از جمله پرتوزایی، انواع پرتوها، اورانیوم و غنی سازی، کیک زرد، تولید سوخت هسته‌ای  را از موضوعات پیشنهادی آثار ارسالی  کودکان و نوجوانان عضو کانون برای شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را در قالب پیام تصویری حداکثر سه دقیقه ای، (گوشی در حالت افقی باشد)، پیام صوتی حداکثر سه دقیقه ای، متن علمی، نقاشی و پوستر علمی حداکثر تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ از طریق کانال اطلاع رسانی کانون یا از طریق ایمیل montazeran_z۹۴@gmail.com ارسال کنند که در پایان به پنج نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری برگزاری مسابقه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نیازمند پس از غیبت در ۲+۵ مسابقه

به گزارش ورزش ‌سه ، پیام نیازمند در آخرین دیدار سال ۱۴۰۲ سپاهان برابر گل گهر بود که به دلیل شکستگی از ناحیه استخوان پا مجبور به ترک زمین شد.

در ابتدا تصور نمی‌شد که مصدومیت نیازمند چندان جدی باشد و در فهرست تیم ملی هم قرار گرفت، اما پس از اینکه این سنگربان شانس حضور در ۲ بازی برابر ترکمنستان را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از دست داد مشخص شد که وضعیت مصدومیت او پیچیده‌تر و طولانی‌تر خواهد بود.

در شروع سال جدید سپاهان دیدارهای بسیار سخت و فشرده‌ای را در پیش داشت، اما پیام نیازمند بهبود نیافته بود و به همین دلیل حضور در ۵ مسابقه این تیم را که به ترتیب مقابل تیم‌های تراکتور، صنعت نفت آبادان، نساجی‌ مازندران، ذوب آهن و ملوان بندر انزلی بود را از دست داد.

نیازمند اما سرانجام پس از نزدیک به یک ماه و نیم غیبت بار دیگر به ترکیب سپاهان بازگشته و در دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل استقلال ملاثانی باز هم مرد مطمئن سنگر تیمش خواهد بود و در ترکیب اصلی قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • پیام انگیزشی قلعه‌نویی به شمسایی: با جام برگرد!
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • بازگشت نیازمند پس از غیبت در ۲+۵ مسابقه
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای