Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:09:29 GMT

کاهش دما در شهرستان انار به محصول پسته خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۸۰۵۶

کاهش دما در شهرستان انار به محصول پسته خسارت وارد کرد

عباس مهران در حاشیه بازدید زهرودی فرماندار شهرستان انار از باغات پسته این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در سال زراعی ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ با انواع حوادث غیر مترقبه طبیعی از جمله گرمازدگی، سرمازدگی و طوفان شدید روبه‌رو بودیم که تا به‌حال موجب خسارت‌های شدیدی به باغات پسته شهرستان انار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار عنوان کرد: از اول فصل برداشت محصول پسته سرمازدگی، نوسانات دمایی شدید، گرمازدگی در زمان تلقیح گل پسته و طوفان‌های شدید در زمان گل و همچنین سرمازدگی تشعشعی شدیدی که اخیرا (۱۶ فرودین ۱۴۰۰) در باغات پسته داشتیم، محصول پسته امسال شهرستان انار با خسارت‌های خیلی شدیدی روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: چون دما در فروردین ۳۲.۸ درجه سانتیگراد رسیده بود برای محصول پسته مخرب بوده و سرمازدگی اخیر به پسته از نوع اکبری خسارت بیشتری وارد کرده است. مهران در رابطه با خسارت‌های وارده به باغات پسته گفت: سایر عوامل به‌جز سرمازدگی ۳۵ تا ۴۰ درصد محصول را تخریب کرده و اما میزان خسارت سرمازدگی امسال چون تشعشعی بوده بعد از بررسی کارشناسان مربوطه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۲۱/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خسارت سرمازدگی پسته شهرستان انار شهرستان انار محصول پسته باغات پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم

در پی انفجار چاه فاضلاب در شهرک پرواز تبریز ۴ نفر مصدوم شدند و به تعدادی خودرو خسارت وارد شد. موسی علیپور، شهردار منطقه ۲ تبریز یکشنبه شب با حضور در محل حادثه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ساعت ۱۸:۳۰ در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب، به دلیل وجود گازهای ناشی از فاضلاب و تماس آنها با آتش، انفجاری رخ داد. وی افزود: در این حادثه چهار نفر مصدوم شده و به تعدادی از خودوهای پارک شده در حوالی محل حادثه، خسارت وارد شد. وی اظهار کرد: این چاه فاضلاب محل تخلیه فاضلاب اماکن تجاری کوی پرواز بوده که متاسفانه به فاضلاب شهری وصل نشده بود و ربطی به چاه‌های جذبی شهرداری ندارد./چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله