Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:52:35 GMT

کوتاهی در امر نظارت سبب شکل‌گیری فساد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۸۲۱۹

کوتاهی در امر نظارت سبب شکل‌گیری فساد می‌شود

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خیلی رنج آور است مردم  شب می‌خوابند اما نمی‌دانند فردا نرخ فلان کالا چه خواهد بود؟، گفت: اگر در امر نظارت کوتاهی شود فساد شکل می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل بازرسی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید افرادی در جامهع تربیت شوند که بر طبق عقل، قانون، شرع و باطن امور را ببیند، اظهار داشت: باید افرادی در جامعه تربیت شوند و جلوی انواع و اقسام آسیب‌ها را بگیرند و هر مسئولی که متصدی است باید پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از اینکه در کشور فضای مجازی و نرخ‌ها رها است، گفت: این نرخ‌های رها و مدیریت‌های اینچنینی باعث ناراحتی مردم شده است، به طوری که نظر افکار عمومی بر این است که می‌گویند نظارت نیست و ما می‌گوییم نظارت ضعیف است.

امام جمعه بیرجند گفت: حوزه بازرسی یک مسئولیت مهم است، زیرا امور یک ظاهر و یک باطن دارد و همواره باید به باطن امور توسط افرادی امین و سازش ناپذیر دقت شود تا حقوق جامعه حفظ شود.

عبادی  با تاکید بر اینکه هر مسئولی به نسبت آنچه را که متصدی آن است باید پاسخگو باشد، افزود: اگر در مسائل نظارتی کوتاهی شود دیگران به راحتی می‌توانند در جامعه فساد، خیانت و نفوذ کنند و مسئولی که در انجام وظایف نظارتی کم کاری و قصور داشته است در همه گناهی که انجام می‌شود شریک است.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که عموم مردم نسبت به موضوعات نظارتی گلایه دارند  معتقدند نظارتی وجود ندارد، گفت: نباید در مسائل نظارتی کوتاهی صورت گیرد و اگر نظارت به موقع صورت گیرد هیچ وقت شاهد این پرونده‌های عظیم فساد و اختلاس نخواهیم بود و باید حافظ منافع ملی، منافع مردم و منافع مسئولین باشید و بدانید که مسئولان بزرگترین سرمایه هر کشوری هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در تمام این موضوعات می توان به کیفیت‌های مختلف در جامعه فساد ایجاد کرد و در این صورت به مردم و جامعه ضرری وارد می شود و نباید این موضوعات را رها کنیم و همواره باید امور باطنی توسط افرادی سازش ناپذیر و امین مورد بازرسی و نظارت قرار گیرد تا حقوق جامعه حفظ شود.

عبادی با بیان اینکه بخش عظیمی از سلامت اداری به مردم و فرهنگ آنان ربط دارد، گفت: سال‌هاست که عموم مردم نسبت به مسائل نظارتی گلایه مند هستند و می‌گویند که در این کشور نظارتی وجود ندارد.

مدیر‌کل بازرسی خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه استان ما شریط خاصی دارد اما وظیفه خود می‌دانیم تا موضوع تولید و حمایت از سرمایه گذاری را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم، گفت: رونق تولید باید جهش پیدا کند.

مهدی رحیمی افزود: نظام اداری خراسان جنوبی به برکت منویات مقام معظم رهبری و به یُمن وجود روحیه دینی از سلامت نسبی خوبی برخوردار است و سازمان بازرسی استان هم خود را مکلف به نظارت بر مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌داند.

آشفتگی بازار میوه کردستان در سایه نبود نظارت / دلیل قیمت‌های چندنرخی چیست؟ + جدولفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|دلایل حقوقی مدیریت و نظارت دولت بر فضای مجازی مبتنی بر قانون اساسیوضعیت ناجور آپارتمان‌های نوساز در استان قزوین /پای لنگ نظارت بر ساخت‌‌وسازها

وی ادامه داد: سازمان بازرسی به موضوع نظارت بر بازار، تولید و عرضه کالاهای اساسی و کنترل قیمت‌ها به صورت ویژه و مستمر ورود کرده چرا که این موضوعات مورد دغدغه هموطنان قرار گرفته است و امیدواریم شرایط نسبی خوبی در این راستا فراهم شود.

رحیمی افزود: نسبت به موضوع قصور و فساد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟