Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز سه شنبه در نشست انتقال یافته‌های تحقیقاتی کشاورزی در استان بوشهر افزود: براین اساس محققان در حوزه تولید علوفه، خوراک دام، دانه‌های روغنی، زراعت چوب و استفاده از آب‌های نامتعارف تحقیق کنند.

وی با تاکید بر ساختارمند کردن طرح‌های یک درصد اضافه کرد: طرح‌های تحقیقاتی زمانی پایان یافته تلقی شوند که از سوی کشاورزان در مزرعه اجرا شده باشند و این موضوع مهم باعث می‌شود طرح‌های تحقیقاتی تنها منحصر به نگهداری در قفسه‌ها نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهری اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که رتبه محققان براساس بکارگیری یافته‌های تحقیقاتی عرصه‌های تولید و نه براساس ارائه مقاله تعیین شود.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه محققان معین پهنه‌های کشاورزی به وسیله کارشناسان نظارت و به این وسیله کارشناسان به عنوان یاوران تولید با مساله و مشکل یابی در حوزه کشاورزی در دورترین نقاط تصمیم گیری و راهکار ارائه می‌شود.

منوچهری بیان کرد: تلاش می‌شود در قالب این برنامه‌ها محدودیت‌های کشاورزی شناسایی و راهکارهای لازم ارائه شود.

وی برگزاری نشست‌های انتقال یافته‌های تحقیقاتی باعث می‌شود، کشاورزان، کارشناسان و بهره برداران از آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی کشاورزی باخبر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه امنیت و تولید غذای کافی و در دسترس، حفظ منابع پایه، پایداری در تولید، حفظ سلامت جامعه و محیط زیست را برعهده دارد که تاکنون تلاش کرده به نحو مطلوبی نسبت به انجام این وظایف اقدام کند.

وی تاکید کرد: فاکتورهای زیادی در مقوله امنیت غذایی نقش دارند که از جمله آنها بهره‌برداران، مروجان، محققان هستند که وظیفه انتقال دانش روز را برعهده دارند در این مسیر نقش ایفا می‌کنند.

منوچهری گفت: با انجام کارهای مهم و اساسی در بخش کشاورزی و هماهنگی بین تحقیقات، ترویج و بخش اجرا بیش از ۴۳۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر وجود دارد که در سه سال گذشته گلخانه‌های این استان بیش از ۱۰۰ درصدرشد داشته‌اند.

وی ادامه داد: بوشهر از جمله استان‌های تولید کننده سبزی و صیفی است که در زمان حاضر کل کشت سبزی و صیفی این استان به صورت نشاء انجام و با آبیاری نوین آبیاری می‌شوند.

به گفته منوچهری بیش از ۱.۲ میلیارد قطعه نشاء مکانیزه سبزی و صیفی در استان بوشهر تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان به ۱۰ استان کشور نیز ارسال می‌شود و این امر نقش مهم و اساسی در تنظیم بازار سبزی و صیفی کشور دارد.

وی یادآور شد: ۳۹ هزار هکتار معادل ۴۸ درصد از مزارع و باغهای استان بوشهر به سیستم نوین آبیاری مجهز هستند که از متوسط کشور بالاتر است.

منوچهری گفت: همچنین با اجرای طرح نخلستان در سطح ۳۴ هزار هکتار بزرگترین آرزوی نخلداران استان بوشهر که همانا تغییر شیوه آبیاری است، محقق می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کشت گلخانه ای سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کشت گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کشت گلخانه ای سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اخبار کنکور استان بوشهر سبزی و صیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دزد به مهاجم استقلالی زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلای او به سرقت رفت.

به نقل از ورزش سه منوچهری گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود. این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

او در انتها گفت: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد. بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد. باز خدا را شکر که به خودم آسیبی وارد نشد!

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901106

دیگر خبرها

  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • عکس| دزد به مهاجم استقلالی زد
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی