Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروز در حالی وارد پیک چهارم مبارزه با ویروس کرونا شدیم که، با یک ویروس جهش یافته ای نه تنها در ایران بلکه در دنیا کسی انتظار آن را نداشت، جهش پیدا کرد و وارد کشور شد. آمار بیماران مثبت به سرعت در حال افزایش است که همه‌ی این موارد زنگ خطری برای رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ خواجه‌ئیان معاون فنی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مصاحبه رادیویی اظهار کرد: در یک مقطع زمانی استان بوشهر شاهد تغییر در رنگ بندی بود، اما بعداز جهش ویروس کرونا در کشور و استان، رنگ بندی سفید و آبی به هم خورد.

خواجه‌ئیان گفت: متاسفانه پس از سفید شدن وضعیت، رعایت پروتکل ها در جامعه بین مردم و ادارات کمتر شد که نتیجه آن شرایط فعلی است. روز گذشته ۶۰۰ بیمار که نتیجه‌ی کرونای آنها مثبت اعلام شد، مستقیم ما را وارد پیک چهارم ویروس کرونا کرد.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: امروز در حالی وارد پیک چهارم مبارزه با ویروس کرونا شدیم که، با یک ویروس جهش یافته ای نه تنها در ایران بلکه در دنیا کسی انتظار آن را نداشت، جهش پیدا کرد و وارد کشور شد. آمار بیماران مثبت به سرعت در حال افزایش است که همه‌ی این موارد زنگ خطری برای رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی بیان کرد: از هم استانی‌های محترم خواهش می‌کنم در شرایط فعلی باید بیشتر مواظب باشیم. این ویروس نسبت به نوع قبل از سرعت انتشار بیشتر و هم اینکه با سرعت بیشتری بر روی بیمار اثر می گذارد. سرعت تاثیر گذاری از لحظه ی ابتلا تا مشخص شدن علائم بسیار بیشتر از نوع قبلی ویروس می باشد.

خواجه‌ئیان ابراز کرد: در نوع قبل ابتلای اطفال را خیلی کمتر داشتیم ولی این نوع ابتلای اطفال نیز مشاهده می شود و مرگ و میر به تناسب بالاتر می رود. از مردم می خواهیم به فکر خود و خانواده هایشان باشند و از هر گونه تجمع غیر ضرور جلوگیری کنند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اذعان کرد: متاسفانه در یکی دو هفته گذشته شاهد دورهمی های زیادی بودیم. در مراسم ازدواج و فوت شاهد ابتلای بسیاری از افراد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم به یاری خداوند با تلاش های همکاران در شبکه بهداشت و درمان، اصناف و سایر نهادها بتوانیم این پیک را هر چه زودتر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا پیک چهارم معاون فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • (ویدئو) حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است