Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یک بهله عقاب مصدوم توسط «امیر رضا پروری» از اساتید گروه شهرسازی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه لرستان و از دوست داران محیط زیست به مرکز قرنطینه حیات وحش خرم آباد تحویل داده شد.

یک بهله عقاب که به علت آسیب دیدگی از ناحیه بال قادر به پرواز نبود توسط «امیر رضا پروری» از اساتید گروه شهرسازی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه لرستان و از دوست داران محیط زیست، برای مداوا به مرکز قرنطینه حیات وحش خرم آباد تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه در خصوص انجام این حرکت زیست محیطی گفت: حفاظت از محیط زیست و حیات وحش وظیفه همه افراد جامعه است و ما باید با رفتارهای مناسب زیست محیطی فرهنگ حفاظت و حراست از محیط زیست را در سطح جامعه گسترش دهیم.

این پرنده پس از بررسی میزان آسیب دیدگی، انجام مراقبت‌های اولیه و مداوا و پس از بهبودی کامل در طبیعت رهاسازی خواهد شد.

اداره کل محیط زیست لرستان ضمن تشکر از اقدام زیست محیطی این استاد دانشگاه، از همه دوستداران محیط زیست تقاضا کرد که با مشاهده هرگونه حیات وحش مصدوم موضوع را به سامانه ۱۵۴۰ یا ادارات محیط زیست در سراسر استان اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5182770

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست لرستان عقاب خرم آباد ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان روز طبیعت انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی اردبیل اراک خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان