Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:54:00 GMT

باید در خوزستان حواس‌مان به کرونای برزیلی باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۲۷۲

باید در خوزستان حواس‌مان به کرونای برزیلی باشد

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خطر بروز کرونای برزیلی در خوزستان، گفت: حتی اگر احتمال انتقال کرونای برزیلی کم باشد، باید حواس‌مان باشد زیرا هر چه جلوتر می‌رویم این واریانت‌ها خطرناک‌تر می‌شوند.

دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۷ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلی که اکنون داریم در زمینه کشتی‌های برزیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر انتقال کرونای برزیلی یک احتمال است و نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم. از طریق مرز، شاهد ورود واریانت انگلیسی به خوزستان بودیم بنابراین باید حواس‌مان به کرونای برزیلی باشد حتی اگر احتمال ورود آن ناچیز باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما در خوزستان مرز دریایی داریم و کشتی‌های متعددی از کشورهای مختلف وارد این منطقه می‌شوند بنابراین باید مقررات بین المللی بهداشت رعایت شود. نخستین کار در این زمینه این است که اصلا اجازه داده نشود خدمه کشتی‌های برزیلی وارد بندرگاه شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عنوان می‌شود که واریانت برزیلی تازه کشف شده است؛ هر چند این واریانت، تازه شناسایی شده اما شاید از قبل وجود داشته است. از سوی دیگر، امکاناتی برای تشخیص اینکه سوش برزیلی است یا خیر، نداریم بنابراین احتیاط، شرط عقل است.

علوی ادامه داد: دومین اقدام در این خصوص این است که نمونه موارد مشکوک گرفته شود و خودمان یا در تهران آزمایش کنیم. همچنین کسانی که به اجبار می‌خواهند از طریق این کشتی‌ها وارد کشور شوند، باید دو هفته قرنطینه شوند. بازرسی‌ها نیز باید با حفاظت کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: حتی اگر احتمال انتقال کرونای برزیلی کم باشد، باید حواس‌مان باشد زیرا هر چه جلوتر می‌رویم این واریانت‌ها خطرناک‌تر می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اگر این مقررات بین‌المللی بهداشتی رعایت شوند، صدمه‌ای نمی‌بینیم و اوضاع را بهتر رصد می‌کنیم.

وی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی ماهشهر، بیان کرد: برگزاری آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت نیروهای بهداشت محیط مانعی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونای برزیلی حواس مان کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان از نیمه فروردین ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز سرمربی برزیلی-فرانسوی کشورمان از پنجم اردیبهشت ماه با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت و مارسلو مربی بدنساز تیم ملی والیبال کشورمان نیز روز دوشنبه با ورود به تهران به کادر فنی تیم ملی پیوست.

لئوناردو دیگر مربی برزیلی تیم ملی والیبال کشورمان نیز صبح امروز وارد تهران شد و از امروز به جمع کادر فنی تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پیوست.

بدین ترتیب ترکیب کادر فنی تیم ملی ملی والیبال ایران در تهران کامل شد و تمرینات تیم ملی با جدیت و تمرکز بیشتری در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی پیگیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال (عکس)
  • کادر فنی تیم ملی والیبال تکمیل شد/ لئونادرو هم به ایران آمد
  • یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • عملیات ناموفق؛ جود بلینگام برای پرت کردن حواس هری کین چه گفت؟ / عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کاریکاتور/ حواس‌پرتی با طعم رسوایی
  • چرا هیچ بازیکنی را نباید با رونالدو نازاریو مقایسه کرد؟ (زیرنویس فارسی)
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون