Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@08:33:22 GMT

هند دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۲۷۳

هند دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان

پیش‌بینی می‌شود افزایش واردات طلا توسط دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان، از قیمت آن که ۱۷ درصد نسبت به اوج ۲۰۷۲ دلار در اوت ۲۰۲۰ پایین آمده است، حمایت کند.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، هند، دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان، واردات این فلز گرانبها را 471 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده و به رکورد 160 تن در ماه مارس رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش منابع دولتی هند، این کشور 321 تن طلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی خریداری کرده که بسیار بالاتر از 124 تن خریداری شده در سال گذشته است. واردات طلای هند از نظر ارزش از 1.23 میلیارد دلار تا 8.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

تحلیلگران ‌پیش‌بینی می‌کنند واردات بالاتر توسط یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ این فلز گرانبها می‌تواند از قیمت آن حمایت کند. قیمت طلا 17 درصد نسبت به اوج 2072 دلار در اوت 2020، پایین آمده است.

واردات طلای هند به دنبال کاهش مالیات‌ها افزایش یافت و کاهش قیمت طلا نسبت به بالاترین رقم آن، خریداران و جواهرسازان را به سمت این فلز گرانبها کشاند. هند در ماه فوریه عوارض بر واردات طلا را از 12.5 درصد تا 10.75 درصد کاهش داد.

جواهرسازان به دنبال افزایش تقاضا، در حال پر کردن ذخایر خود هستند. ولی واردات طلا در ماه آوریل احتمالاً کمتر از 100 تن خواهد بود چون نگرانی جواهرسازان در مورد اعمال قرنطینه‌های جدید جهت مهار همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت طلا بازار طلا طلای جهانی پول نیوز هند واردات طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید