Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی بخش کشاورزی در قانون بودجه ۱۴۰۰، ۲۲۳ درصد افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی بخش کشاورزی و دستگاه‌های تابعه، ردیف‌های متفرقه و درآمدهای اختصاصی آن در قانون بودجه 1400 نسبت به اعتبارات مشابه در بودجه سال گذشته معادل 222 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن قاسمی، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه (پیوست شماره یک) در قانون بودجه سال 1400 را 4375، 1 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم در مقایسه با بودجه سال گذشته 78.3 درصد رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه (پیوست شماره یک) در قالب پنج فصل، 29 برنامه و 96 طرح است.

قاسمی درباره ردیف‌های متفرقه و درآمدهای اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: اعتبارات ردیف‌های متفرقه (جدول 7 و 9) 18329.2 میلیارد تومان و درآمدهای اختصاصی 194.1 میلیارد تومان تصویب شده که در مقایسه با اعتبارات مشابه در قانون بودجه سال 99 افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

مرغداران: تولید مرغ بالا رفت؛ نگران کاهش قیمت‌ به زیر نرخ مصوب هستیم

وی دلایل افزایش اعتبارات ردیف متفرقه در قانون بودجه 1400 را افزایش اعتبارات تولید و اشتغال (بند الف تبصره 18) از محل مصارف هدفمندی یارانه‌ها، اجرا و تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل فروش بنگاه‌ها، سهام، سهم الشرکه، اموال دارایی‌ها و حقوق مالی مربوط به دولت و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و افزایش اعتبارات برخی از طرح‌های پیوست شماره یک و ردیف‌های متفرقه عنوان کرد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی، یادآور شد: اعتبارات تملکی دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه 1400 ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی بیش از 11 هزار و 359 میلیارد تومان بوده و بقیه رشد اعتبارات تملکی به میزان 153.2 درصد در مجلس شورای اسلامی اعمال شده است.

وی در عین حال اذعان داشت: در قانون بودجه سال 1400، اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق و طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های آن حذف شده، اما برای این طرح‌ها از محل اعتبارات متفرقه (550000) اعتبارات مجزا به مبلغ 3,991 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

قاسمی، اعتبار پیش بینی شده از محل ردیف‌های متفرقه (86-550000) در قانون بودجه 1400 برای طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین را مبلغ 1757.5 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته وی، این رقم نسبت به اعتبار 1500 میلیارد تومانی سال 99 از محل صندوق توسعه ملی 17.2 درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات این طرح در پیوست شماره یک در قانون بودجه سال 1400 برابر با 770 میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار 576 میلیارد تومانی آن در سال 99 افزایش 33.7 درصدی نشان می‌دهد.

وی اذعان داشت: در مجموع اعتبارات طرح آبیاری تحت فشار و نوین در سال 1400 معادل 2527.5 میلیارد تومان است که نسبت به سال رقم 2,076 میلیارد تومان در سال 99 رشد 21.7 درصدی داشته است.

قاسمی افزود: اعتبارات طرح‌های برنامه آبخیزداری و حفاظت از خاک در پیوست شماره یک قانون بودجه 1400 برابر با 443.5 میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار سال 99 به میزان 181.5 میلیارد تومان افزایش 139.4 درصدی نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: در مجموع اعتبارات طرح‌های آبخیزداری، آبخوان داری و حفاظت از خاک در قانون بودجه سال جاری 2,201 میلیارد تومان تصویب شده که نسبت به اعتبارات 1681.5 میلیارد تومانی سال 99 رشد 30.9 درصدی داشته است.

قاسمی به اعتبارات ریزگردها نیز اشاره کرد و گفت: برای مقابل با ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق در سال 1400 مبلغ 351.5 میلیارد تومان از محل ردیف‌های متفرقه (89-550000) پیش بینی شده که سهم وزارت جهاد کشاورزی از این رقم توسط ستاد مقابله با گرد و غبار تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: با احتساب سهم 45 درصدی سال 99 از طرح مذکور برای وزارت جهاد کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ 135.9 میلیارد تومان در سال 1400 اعتبار این طرح 158.175 میلیارد تومان برآورد می‌شود که رشد 16.4 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی درباره طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های آن توضیح داد: در قانون بودجه 1400 اعتبار این طرح‌ها از محل ردیف‌های متفرقه (91-550000) مبلغ 317.8 میلیارد تومان پیش بینی شده و سهم سازمان امور عشایر ایران از این رقم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین می‌شود.

وی گفت: با احتساب سهم 12 درصدی سال 99 از طرح مذکور برای وزارت جهاد کشاورزی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مبلغ 180 میلیارد تومان، برای سال 1400 اعتبار طرح مذکور 317.88 میلیارد تومان برآورد شده که از رشد 76.6 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برنامه و بودجه وزارت وزارت جهاد کشاورزی قانون بودجه سال قانون بودجه 1400 ردیف های متفرقه صندوق توسعه ملی پیوست شماره یک میلیارد تومان پیش بینی شده نشان می دهد سال 1400 طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: سهم هزینه‌های جاری در کل بودجه شهرداری قم نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است ک در کل کلانشهرها این نسبت خاص و ویژه است.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فرایند تدوین بودجه شهرداری قم بر اساس اسناد بالادستی و راهبردهای اجرایی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز در برنامه راهبردی شهرداری قم اهدافی ترسیم شده بود و منابعی قابل پیش بینی شد که با ایجاد تناسب میان منابع و مصارف، بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برای شهرداری قم و سازمان‌های تابعه تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قم به صورت خاص ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید افزود: با احتساب سازمان‌ها این بودجه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، سهم عوارض ساختمانی و جرایم در این بودجه ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و سهم تسهیلات بانکی و اوراق، ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

محمد رضاخانی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به معنای فروش اموال و مباحث مرتبط با ماده ۱۰۱ مزایده و معوض، ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مصارف بودجه دو بخش هزینه‌ای و تملکی وجود دارد خاطرنشان کرد: بودجه هزینه‌ای در واقع هزینه‌های جاری را در بر می‌گیرد که برای سال ۱۴۰۳، حدود دو هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

معاون شهردار قم اضافه کرد: سهم بودجه هزینه‌ای نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است که در میان کلانشهرهای کشور این نسبت خاص است.

به گفته محمدرضاخانی، شهرداری قم تمام توان خود را در مسائل عمرانی صرف می‌کند و با کاهش هزینه از طریق ارتقای بهره‌وری به دنبال تحقق اهداف راهبردی خود است.

وی ادامه داد: هزار و ۶۳ میلیارد تومان نگهداری فضای سبز و رفت و روب است که نیمی از بودجه جاری را در بر می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای کمک به سازمان‌های شهرداری و هزار و ۱۰۰ حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

محمدرضاخانی به مصارف عمرانی بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: برای این حوزه در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان برای هزار و ۴۵ ردیف بودجه عمرانی ذر قالب بیش از دو هزار و ۲۰۰ پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و۳۰۰ هزار نفری شهر قم گفت: سرانه هزینه‌های شهری اعم از نگهداری شهر و عمرانی حدود ده میلیون تومان به ازای هر شهروند است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در مأموریت شهرسازی و کالبد شهری ۴۸۸ میلیارد تومان پیش بینی بودجه صورت گرفته که ۳.۵ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد گفت: در مأموریت محیط زیست و خدمات شهری، ۱۵.۱ درصد بودجه به مبلغ دو هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

محمدرضا خانی افزود: ایمنی و مدیریت بحران ۵۶۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری سهم دارد ۳.۹ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعم از ساماندهی معابر معابر جدید اتوبوس قطار شهری ۵۳.۴ درصد بودجه شامل هفت هزار و ۸۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مأموریت اجتماعی و فرهنگی ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده که ۵.۱ درصد از بودجه شهرداری قم را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 750356

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست