Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:58:36 GMT

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران توفیقی عظیم و الهی است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۶۱۳

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران توفیقی عظیم و الهی است

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی روز سه‌شنبه در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران کردستان اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا توفیق عظیمی است که خداوند به ما عنایت فرموده و باید به این مهم افتخار کرده و قدردان آن باشیم.

وی افزود: همه ما در مقابل شهدا، ایثارگران ‌ و جانبازان و بزرگ منشی خانواده‌های آنان مسوول هستیم و باید هرچه در توان داریم بکار بگیریم تا بتوانیم تا حدودی دین خود را به آنان اعلام کنیم هر چند سختی‌هایی که این عزیزان کشیده‌اند با هیچ خدمتی قابل جبران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمنان از همان دوران انقلاب چشم طمع به استان‌های مرزی داشتند که آنان را سد راه پیشرفت کشور کنند اما همین استان‌های مرزی و مردمان این دیار با پایبندی به آرمان ‌های نظام و رهبری و دفاع  از این آب و خاک الگویی برای تمام کشور شدند.

 وی با بیان اینکه وجود پنج و هزار و ۵۰۰ شهید در استان کردستان افتخار بزرگ برای کشور است، اظهار داشت: ایران اسلامی امروز به برکت این فداکاری‌های در اوج عزت، اقتدار در حوزه‌های مختلف قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: تا پیش از همه‌گیری کرونا کنگره‌ای فاخر باعنوان کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۶هزار نفری گولان سنندج برگزار شد.

محمدابراهیم زارعی افزود: علاوه بر این کنگره در ۱۰ شهرستان استان کنگره‌ها و یادواره‌های در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدا برگزار شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان خواستار حضور بیشتر سازمان اقتصادی کوثر در استان کردستان شد و گفت: کردستان قرار است به عنوان قطب تولید پروتئین کشور گام‌های خوبی بر ‌دارد و در این راستا به هر طریقی بنیاد وارد کار شود از نظر تامین زمین و غیره آماده همکاری هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه گفت: استان کردستان پنج هزار و ۵۰۴ هزار شهید، ۹ هزار و ۴۲۸ جانباز و ۸۳۵ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

رضا نجفی مسکن و اشتغال را از مهم‌ترین مطالبات جامعه ایثارگری استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۱۰فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد استان نیاز به جذب و استخدام دارند.

وی در ادامه به برنامه‌های بنیاد شهید استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: بدلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بصورت حضوری همانند سال‌های گذشته یادواره‌های شهدا برگزار کنیم اما در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از زنان آزاده و جانباز و شهید تحت عنوان لشکر فرشتگان تاریخ ساز گفت: این کنگره ملی مجازی بود و استان کردستان نیز در آن مشارکت داشت.
 
در ادامه این جلسه تفاهم‌نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران کردستان به امضای معاون رییس جمهور و همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان رسید.


بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا نیز به این نهاد واگذار شد.
 

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کردستان شهدا امام جمعه سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کردستان شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کردستان شهدا امام جمعه سنندج اخبار کنکور بنیاد شهید و امور ایثارگران ایثارگران کردستان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک